Huis kopen in Turkije Kizkalesi

Hallo Allemaal!

We willen een appartement kopen in Turkije. In Kiskalezi vonden we iets moois maar weten erg weinig over bevolking, de veiligheid en de omgeving daar! Wie kan ons daarover iets vertellen?

Anaid

In welk gebied ligt Kiskalezi, woon jaren in Turkije ,ben zelf makelaar maar ken dit dorp of stadje echt niet.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

kizkalesi ligt 120km van adana,de dichtbijzijnde plaats is mercin.

hoop dat je hier wat aan heb franka6.

groet carlos:beach:

Bedankt Carlos. Weer iets dat ik meer weet. ik ken Adana,Mersin en Silifke heel goed,maar het is me te ver weg en te turks. Het is wel een gebied in ontwikkeling maar zou er nooit willen wonen. Voor mij echt nog te turks als europeaan, vooral als vrouw alleen. Maar ik heb reeds per mail contact gehad met anaid. Wij zelf verkopen niet in die streek te ver weg ,eigenlijk bijna het einde van Turkije.Maar iedereen heeft er zijn gedacht over.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka6
Groetjes uit Kusadasi,
Franka6

Ja,geldt voor mij hetzelfde,net als franka6,daar houd het op voor mij.

Hans.

Hoi Anaid,

Ik ken kizkalesi wel goed en eerlijk zeggen vind ik niet goeie plaats om te wonen. Er is echt mooie plaats, maar niet veilige gebeid, er zijn veel maffia’s en vrouwhandelaars.

Grt

Beste Memo,

Dat is nog al een gedurfde uitlating;waar baseer je dat op?
Als je het niet hier wilt vermelden dan gelieve op mijn persoonlijke box,hetzij een mail naar Anaid,ok?

Niet zomaar een reactie plaatsen als je het verder niet onderbouwd.

Groeten,

Hans.

Hoi,

het is realiteit, ik zeg wat ik daar gezine heb, een kleine voorbeeld:
6 jaar geleden was mijn neef was daar meneger van Hotel robinson(5 sterren hotel). Toen maffia geld gevraagd van hem en hij heeft niet betaald, en uiteendelijk heeft hij gevlucht. Dat is een voorbeeld van honderden. gloof hij wel of niet is jou probleem.

Groet

Beste Memo,

Aan je taalgebruik neem ik je niet erg serieus en je gaat uit van persoonlijke ervaring vanuit een turks standpunt.
Neem aan dat je turk bent.
Zowel Anaid als de overige lezers zitten niet te wachten op reacties zoals deze.

Groeten,

Hans

Wij zijn in oktober 2006 met Reynders en Sultan in Turkije geweest tijdens een bezichtigingsreis met als doel een vakantie-appartement te kopen in een kleinschalig complex in Kizkalesi (zuidoost-Turkije). We hebben uiteindelijk de stap gewaagd en een appartement gekocht via deze fa. In april 2007 weer met een vertegenwoordiging van deze fa. daar geweest voor een zgn. inspectie-reis. Echter op dat moment waren er al dubieuze praktijken gaande met medeweten van deze fa. Hier zijn wij pas in augustus van dat jaar achter gekomen. nl. dat ons appartement 2 x is verkocht, dus ook aan Turken. Dit blijkt schering en inslag in deze regio. Maar het ergste is nog dat je dus koopt in Nederland, dat zij er dus wel degelijk vanaf weten, en dat je gewoon uiteindelijk met lege handen staat. Maar wel 40.000 euro armer. En niemand die er iets aan doet! Wij zijn zelf bij politie hier in Nederland geweest, er is aangifte gedaan in Turkije, er gebeurt gewoon niets! Mensen wees voorzichtig en laat je goed informeren!

Beste Anaid en anderen,

Kizkalesi is een prachtige plaats in turkije die in de toekomst ondubbelzinnig zal uitgroeien tot een van de toeristische trekpleister van turkije. Net zoals antalya en alanya een andere gebieden kent dit opkomende gebied zijn problemen omdat er namelijk wat te halen valt!!! prachtige stranden en spotgoedkope app… In de nazomer komen er veel amerkanen feest (legerbasis van amerikanen)vieren en in de zomer veel lokals. Alleen merken we nu dat de investeerder het ook ontdekt hebben en er wordt gigantisch gebouwd (5 sterren hotels, villa’s etcc) en het is nog net betaalbaar. Om een vb te geven: 5 jaar geleden kon je een stuk land aan zee kopen voor niets…nu kost het miljoenen
Oplichtingspraktijken komen ook in antalya voor en het verdient de aanbeveling je goed te laten begeleiden als je de stap gaat wagen. Wij hebben het in ieder gedaan en hebben daar nu een appartement. Alles heeft zijn prijs en als je niet durft te investeren verdien je ook nooit wat. Het is ook in ons belang dat er serieuze buitenlandse nette kopers in kizkalesi komen wonen om het gebied verder op te bouwen en inmiddels kennen we het netwerk. Dus mocht je zover komen dat je wilt kijken / kopen… het netwerk van kopers daar kan je behoeden voor fouten die al gemaakt zijn… en je kan natuurlijk app bekijekn die nog te koop staan.

Laat maar weten.
Groetjes

Hallo allemaal

Ik heb zelf een jaartje in Kiskalesi gewoond en dat was niet onaangenaam. Ook al woonde er in het appartement op de BG. regelmatig een paar dames van lichte zeden. Tja, er komen veel toeristen naar dit plaatsje en dat trekt natuurlijk ook mensen die op een andere manier dan de gewone burger dat doet, aan hun geld komen. Dus zijn er ook inbrekers en oplichters te vinden.
Zelf geef ik de voorkeur aan een rustigere omgeving met een lang zandstrand en ben daarom naar Tasucu (20 km van Kiskalesi) verhuisd. Een goed kant en klaar huis was niet te vinden (bijna alle huizen zijn met de goedkoopste materialen, vaak met strandzand en zonder bodemisolatie gebouwd), daarom heb ik zelf de bouw van ons huis aan het strand begeleid. Het gebied hier heeft lange tijd weinig aandacht van de politiek gekregen, maar momenteel wordt er een compleet nieuw rioleringsnetwerk + watertoevoer + wegennet gebouwd.
In het afgelopen jaar zijn er al ruim 40 buitenlandse gezinnen bijgekomen. Niet dat ik daar op zit te wachten, maar dat is niet te stoppen. Helemaal als het nieuwe vliegveld bij Mersin en de autobaan naar Antalya klaar zijn.
Wat belangrijk bij het kopen van een huis is, is dat men alle facetten eerst goed belicht en dan pas tot koop overgaat.

Veel succes.

• Updated - - -

Hallo allemaal

Ik heb zelf een jaartje in Kiskalesi gewoond en dat was niet onaangenaam. Ook al woonde er in het appartement op de BG. regelmatig een paar dames van lichte zeden. Tja, er komen veel toeristen naar dit plaatsje en dat trekt natuurlijk ook mensen die op een andere manier dan de gewone burger dat doet, aan hun geld komen. Dus zijn er ook inbrekers en oplichters te vinden.
Zelf geef ik de voorkeur aan een rustigere omgeving met een lang zandstrand en ben daarom naar Tasucu (20 km van Kiskalesi) verhuisd. Een goed kant en klaar huis was niet te vinden (bijna alle huizen zijn met de goedkoopste materialen, vaak met strandzand en zonder bodemisolatie gebouwd), daarom heb ik zelf de bouw van ons huis aan het strand begeleid. Het gebied hier heeft lange tijd weinig aandacht van de politiek gekregen, maar momenteel wordt er een compleet nieuw rioleringsnetwerk + watertoevoer + wegennet gebouwd.
In het afgelopen jaar zijn er al ruim 40 buitenlandse gezinnen bijgekomen. Niet dat ik daar op zit te wachten, maar dat is niet te stoppen. Helemaal als het nieuwe vliegveld bij Mersin en de autobaan naar Antalya klaar zijn.
Wat belangrijk bij het kopen van een huis is, is dat men alle facetten eerst goed belicht en dan pas tot koop overgaat.

Veel succes.