Huis kopen in de Filipijnen voor mijn ouders naam zetten

Ik ben net weduwe,en ik heb geen dubbele nationaliteit meer alleen Belgisch nationaliteit.ik wil graag een huis kopen voor mijn ouders voor hen naam opzetten niet voor mijn eigen wants ik heb geen van plan in de Filipijnen te gaan wonen,ik weet het eigenlijk niet als het mogelijk is om daar een huis te kopen voor hen.wat gaat gebeuren als ik daar een huis koopt moet ik dan aan de belastingdienst aandienen of moet het dan op een testament zetten.zou jullie me dan een advies willen geven wat zijn mogelijkheid?Bedankt!Groetjes Evelyn

Hoi Evelyn,

Gecondoleerd met het verlies van je partner. Wat je vraagt is in principe mogelijk: als je ouders nog Filipijnse staatsburgers zijn, kun je een huis kopen en het op hun naam zetten. Zelf mag je als Belgische niet zomaar grond bezitten in de Filipijnen, maar een woning op naam van een Filipijn wel.

Je hoeft in Belgiƫ meestal niets aan te geven bij de belastingen, zolang je er geen inkomsten uit haalt. Wel is het belangrijk om na te denken over wat er gebeurt als je ouders er niet meer zijn. Een testament of juridisch advies kan daarbij helpen.

Heb je al met iemand ter plaatse gesproken over de mogelijkheden?

Laat maar weten of je verder nog vragen hebt.