Hallo allemaal,
Wij zijn op zoek naar info waar misschien iemand van jullie antwoord op kan geven.
We zijn aan het rondkijken naar huizen en hebben veel informatie al gelezen. Het valt ons op dat de airco’s die je bijna zeker wel moet gaan gebruiken daar, best prijzig zijn in het gebruik. Nu is er bij ons een idee ontstaan om een huis te bouwen en de slaapkamers onder de grond te bouwen, zodat je de koelste plek dan kan creëren op die manier.
We zien dat dat niet voorkomt in wat we bekeken hebben daar (op internet) is iemand hier toevallig bekend mee, of is dit niet mogelijk om wat voor een reden dan ook? We hopen dat iemand hier een antwoord op kan geven of anders een idee heeft waar we dan het beste die info kunnen halen.
Ik heb het op Curacao ook nog nooit gezien.
Ik zal het zelf ook niet willen, vindt het juist heerlijk om als ik opsta juist uit de raam te kijken naar ons mooie eilandje.
En je hebt niet overal Airco nodig hoor! Wij gebruiken enkel plafondventilatoren, en dan zit ik nog te rellen in de ochtend in bed, omdat die fan op stand 2 staat … Kijk hiervoor naar de ligging/hoogte van je huis, scheelt enorm!
Je moet er wel rekening mee houden dat de grond op curacao VEEEEL harder is als de grond bv in Nederland.
Bedankt voor je reactie, dit nemen we zeker mee in onze beslissing in wat we gaan doen. Je hebt ook zeker wel gelijk wat betreft het uitzicht wat je hebt bij het ontwaken en ja als we het afkunnen met een plafondfan dan is dat natuurlijk heel mooi.:nod: