Huidige situatie Nicaragua

Hallo allemaal,

Deze zomer gaan wij (hopen we tenminste) naar Nicaragua en Costa Rica. Echter, gisteren las ik dat het reisadvies voor Nicaragua is aangescherpt naar “oranje”, wat betekent dat reizen wordt afgeraden op enkel de noodzakelijke reizen na.

Ook andere overheden geven het zelfde advies als de Nederlandse overheid.

In het kort komt het er op neer dat in Nicaragua de protesten zich uitbreiden en verspreiden, er wegen geblokkeerd worden en het OV niet meer rijdt. Bij de eerste berichtgeving maakte wij ons nog niet zo druk. De grote steden gaan we vermijden, maar als het ook op andere plaatsen onrustig is en het verplaatsen lastig is dan vraag ik mij af of we nu nog moeten afwachten (we gaan vanaf Atlanta op 8 juli naar Managua) of dat we onze reis moeten gaan aanpassen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en advies.

Groet,
Erik

Wanneer het oranje is, en dat is het nu, en er gebeurt iets met je dan ben je niet verzekerd. Hou daar rekening mee.

wel erg zonde, wij zijn afgelopen november nog geweest en het is een erg leuk land.

Dank je Sabbie,

Dan ga ik nog maar een keer voor de zekerheid naar mijn verzekering bellen. De annuleringsverzekering betaalt namelijk niet als het “maar” code oranje is zo vertelde ze mij. Dat is wel wat tegenstrijdig met als dan vervolgens de reisverzekering niet meer betaalt als er dan vervolgens wel wat gebeurt.

Hier meer info: https://www.doorlopendereisverzekering.com/negatief-reisadvies-en-je-reisverzekering.html
Wanneer je dus iets overkomt ben je niet verzekerd, behalve wanneer het geen direct verband houdt met de onlusten. Annuleren is helaas niet gedekt. Dus je zal erg voorzichtig moeten zijn.