Het lijkt ons leuk om bij onze reis in Peru ook naar Peru te gaan (naast het zuidelijke rondje).
Nu dacht ik ergens te hebben gelezen dat het lastig kan zijn in de regenmaanden die kant op te gaan. Weten jullie of dat zo is of valt het wel mee?
In november kun je zowel daar naartoe fietsen, als met de bus, als met het vliegtuig. Geen enkel probleem.
Het kan wel regenen, maar dat kan het in november in Nederland ook. Je zit daar in de bergen! Geen wonder dat het weer wisselend kan zijn…:slywink:
De bergen zijn altijd mooi, zowel de Alpen als bijv. Noorwegen. De Andes is in dat gebied zeker een stapje mooier. Als is het alleen al omdat je op de hoogte van de Mont Blanc nog gewoon met de auto kunt komen…
Is echt mooi om te doen…ik heb onlangs…nog een bergje gedaan met de motor…4800m hoogte…stond op het plaatje…ik dacht bij mezelf dan sta je op de top in europa en ik rij hier gewoon met de motor !
Nu ja…regen en koude had ik ook hoor…ik ben trouwens van Lima naar Puerto Maldonado gereden…ik was ook gepakt dus en mijn motor is maar een 400cc en eentje van Turks -chinese makelij…stel je voor !En de motor is niet voorzien van injectie en dus bergop op die hoogte…pfff ,maar met de fiets da lukt me niet meer…wat volgens mij ook een leuk avontuur is.
Huaraz: 1 dag hooguit
Santa Cruz-trek: 4 dagen
Chavín de Huantar: 1 dag
Andere trek: 4 dagen?
Laguna 69: 1 dag
Downhill ATB naar Casma: 1 dag
Rotsklimmen: 2 dagen al gauw, wellicht langer?
Daarom is 3 weken voor alleen de zuid-route eigenlijk nogal kort voor Peru/Bolivia…Voor Peru alleen heb je eigenlijk al een week of 5-6 nodig, zeker als je Chiclayo/Lambayeque en Trujillo ook nog meerekent…
ons plan is om iets meer dan 3 week voor de zuid-route te nemen (ca. 3,5 week), dan hebben we nog bijna 1,5 week over, waar we graag naar omgeving Huaraz willen –> een beetje relastisch plan??
okee, mooi, nu verder me de preciezere planning… maar vind het wel lastig, omdat we bepaalde dingen moeten vastleggen (tickets, waarschijnlijk inca trail)
Huaraz is harstikke leuk en zeker de moeite waard als je van bergen houdt, en die trekkingen zijn inderdaad prachtig. Je kan via: www.stichtingweeskind.nl (die daar projecten heeft) heel veel info over Huaraz en omgeving vinden. Succes!