Trekking in Huarez

Hallo

Wij vertrekken 10 sept naar Peru( totaal 12 weken Peru,Bolivia en Argentinië) nu heb ik al meerdere verhalen gelezen over Huarez. Nou lijkt het ons wel wat om daar een trekking te doen. We zullen dan meteen vanuit Lima (na 1 dag Lima) naar Huarez afreizen. Maar wat vinden jullie? Is Huarez de moeite? Of kunnen we dit wel overslaan ( aangezien we ook nog naar Patagonie afreizen). En als jullie zeggen wel doen. Welke trekking dan? Ik heb beelden gezien van de Santa Cruz trekking. Zag er heel mooi uit!

Nou laat maar horen!
Groetjes Chrystie

Huaraz en omgeving is een absolute aanrader! Ik was echt blij verrast toen ik daar afgelopen januari was, zo veel hoor je er namelijk niet over (het ligt niet aan het ‘standaardrondje’). De stad op zich is niet bijzonder qua gebouwen e.d. (vrijwel alles is van na de grote aardbeving in 1970), wel relaxed, goedkoop, aangenaam klimaat en een goede uitvalsbasis voor tripjes in de omgeving. De Cordillera Blanca in Huascaran Nationaal Park is echt adembenemend mooi en leent zich super om meerdaagse trekkings te maken (dagtrekkings kunnen ook prima zelfstandig worden gedaan). Toeristische infrastructuur is goed, en het is er in de omgeving ook schoon.

Wegens tijdgebrek hebben wij de 4 daagse Santa Cruz trekking (dat is de bekendste trekking) niet gedaan, maar die wil ik zeker nog een keer doen. Het regenseizoen is van januari t/m mei, dus daar hebben jullie geen last van. Maar ook dagtripjes naar Chavin de Huantar, de gletsjers van Pastoruri, of langs diverse dorpjes in de Callejón de Huaylas (de vallei waarin Huaraz ligt) zijn de moeite waard.

Ik heb van Colombia tot noord Patagonië wel aardig wat van de Andes gezien, maar de Cordillera Blanca is echt nergens mee te vergelijken. Je zou je er prima een week kunnen vermaken.

Ik ben het met Sander eens, Huarez is zeker de moeite waard. Het ligt alleen niet op de route die de meeste volgen, waardoor het wel wat meer tijd kan kosten om het in je reisschema in te plannen. Ik vind Patagonie niet echt vergelijkbaar met Huaraz, dus dat jullie daar ook naar toe gaan hoeft geen reden te zijn om Huaraz niet aan te doen.

Hoi!

We hebben al besloten wel naar huaraz te gaan!!
Of het moet heel raar lopen! Het lijkt mij echt prachtig daar!
Bedankt voor jullie reacties:)

Beste Chrys,

Ik ben benieuwd hoe Huaraz is bevallen! En vooral hoe het is gegaan met het hoogteverschil tussen Lima en Huaraz, had je daar erg last van of is het te doen?

Ik vertrek binnenkort ook vanuit Lima met een propellervliegtuigje naar Huaraz. We slapen in een lodge in de bergen dus zitten meteen flink hoog. Heb je nog tips voor mooie wandelingen?

Via Wereldwijzer app

Hoi Karolonaw

Huaraz is echt prachtig! het was onze eerste bestemming vanuit Lima. Wij zijn met de bus gegaan en dat ging prima.
Als je aankomt merk je meteen dat je hoger zit ( ik althans mijn vriend had er geen last van) Ik werd wat dizzy maar dit was de volgende ochtend
alweer weg. De eerste dag in Huaraz wilden we beginnen met een dagtrekking. Was het niet dat mijn tas werd gestolen. We zaten dus de rest van de dag op het politiebureau. Heel erg vervelend! Dus een even een tip. Huaraz lijkt een heel vriendelijk bergdorpje (en dat is het ook wel) maar let op je spullen! Om die reden zijn we de volgende dag al begonnen aan de Santa Cruz trekking. De trekking was prachtig! Helaas heb ik wel behoorlijk veel last gehad van hoogte ziekte (ondanks medicatie) Vooral de tweede dag was ik erg ziek. Ik heb wel doorgelopen alleen wat langzamer. Ik had mij van te voren wel goed ingelezen en wist wanneer is moest stoppen. Zo ver was ik nog niet. De andere dagen had ik geen last meer en kon ik echt genieten van de mooie tocht.

Mijn advies is dus. Ga zeker naar Huaraz maar maak van de voren eerst 1 of 2 dagtochten als je de Santa Cruz wilt lopen. Zodat je een beetje gewend bent aan de hoogte. De tocht naar Laguna 69 moet erg mooi zijn!

Succes en heel veel plezier in Peru!

Groetjes Chrys