Hotels binnenland in hcm city

Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor alle info die ik gevonden heb op het vietnamforum en een extra mercie voor Ton.

Ik heb nog een vraagje.

Zijn er in het binnenland ook nog hotels die de moeite zijn. Die mooi gelegen zijn in de natuur. Ik wandel graag.

alvast bedankt voor de info

groeten
chantal

Hallo Chantal,

Fijn te lezen dat ik je misschien wat verder heb kunnen helpen.

Zou je misschien wat specifieker kunnen zijn, waar je een leuk hotel zou willen met een daar vanuit een mooie wandeling te maken is.

Zelf vind ik de Mekong Delta het mooist.
Eerst at varen en dan uitstappen en de gaan wandelen.
Gewoon langs het water lopen en dan op zijn tijd iets van horeca tegen te komen. Ondertussen een fruitboer bezoeken en daar iets van zijn oogst proeven.

Wil je in de bergen wandelen dan zijn Sapa , Dalat de aangewezen lokaties.
Ook Ninh Binh zijn mooie gebieden.

gr
Ton.

Ton,

Ik ga 15 dagen rondtrekken met een prive gids en de reis zal eindigen in HCM.

De laatste 5 dagen heb ik nog niets gepland. Aangezien ik graag wandel en van de natuur hou, vroeg ik mij af er in het binnenland ergens een comfortabel hotel met zwembad (want ik heb een zoon van 11 jaar), waar ik nog wat kan rusten en toch nog iets kan doen.

Ik vertek ook terug uit HCM met het vliegtuig terug naar huis.

Ken je misschien een website of organisatie van waar ik een hotel of iets dergelijk kan boeken.

Alvast bedankt voor de info

groeten
chantal

Hallo Chantal,

Omdat het je laatste 5 dagen zijn neem ik even aan dat je niet 2 kwijt wilt zijn aan reizen.
Trek ik een cirkel rond Saigon met een reisduur van 4/5 uur dan zijn er wel wat opties.

Vung Tau
1 uur met de hydro boot, maar is wel een kustplaats.
Maar je kan er wandelen in de berg die rond de stad ligt.

Mui Nee
Is ook een kustplaats op 5 uur rijden.
Witte en rode duinen

Can Tho
Mijn favoriet.
Aan natuur geen gebrek, en ook leuk om te wandelen, varen fietsen enz.
Mijn favoriete hotel daar is Can Tho Victoria ( is wel wat prijzig ).
Maar het is het beste hotel wat je in de delta kan krijgen en heeft een zwembad.
Wij pakken daar altijd de suite met rivervieuw ( klein nadeel hiervan is wel dat je wel 2 balkons hebt maar er kan geen stoel op staan ). Het is wel wat decadent als je bedenkt dat je bij aankomst een vragenlijst moet invullen, waart o.a. gevraagd wordt om het tijdstip in te vullen wanneer ze de gordijnen mogen komen sluiten en ook wanneer ze het bed slaapklaar mogen maken; slaan dan alleen aan de zijkant de dekens wat terug en je vind op je kussen een kaartje waar ze een goede nacht wensen met een cadeautje.
Ook hebben ze een eigen shuttle boot naar Can Tho stad.
Daar kan je dan een boot regelen ( op het hotel kan het ook maar is wat duurder ) om rond te varen, stoppen wanneer je wil om langs de kreken wat te wandelen, eten, fruitboeren te bezoeken, bloemkwekerijen te bezoeken enz. enz.

Fijn is ook dat je overdag het zwembad bijna voor jezelf hebt, omdat de meeste mensen hier voor 1 dag overnachten en 's-ochtens de drijvende markt gaan bekijken en dan weer verder gaan.
Ze arriveren dan rond een uur of 4 in de middag.

Dit hotel heeft een eigen site
http://www.victoriahotels-asia.com/eng/hotels-in-vietnam/can-tho-resort

Omdat je waarschijnlijk in een wat hoger segment wat zoekt in bijv. de hotelkeuze, kan je je vraag misschien ook voorleggen aan het bureau waar ik altijd boek. Misschien hebben zij een optie waar ik nog niet aan gedacht had.
Dit is Buffalo Tours.

gr
Ton.

Is Can Tho in 4 uur vanaf Saigon te bereizen , is toch langer ?

Wat is een beetje prettige manier om daar naar toe te reizen?

Dat hotel ziet geweldig uit waar wel erg prijzig hoor ,Zoek iets rond de $30 pn

Zie net dat Vietnam airlines ook op CanTho vliegt ,is misschien een optie ?

Hallo Ramrod,

Can Tho is 4 uur met een auto zonder een stop.
De nieuwe snelweg is echt een verbetering en ook de nieuwe brug bij Can Tho scheelt weer tijd t.o.v. de veerboot.

Ik heb deze route afgelopen januari afgelegd van Hotel Continental tot Victoria hotel en met een stop van 45 minuten bij Mekong restaurant ( bij bijna iedereen, die de delta bezocht heeft, waarschijnlijk wel kent ) en de totale reisduur inclusief stop was 5 uur.

Ander hotel met zwembad is Golf Can Tho, met een prijs vanaf 80 dollar
Ninh Kieu hotel komt in de richting van de $30, maar geen zwembad en doet echt nog wat DDR achtig aan.
2 sterren vanaf 40 dollar.

Vliegen kan een optie zijn maar er zit volgens mij geen tijdwinst in en waarschijnlijk zelfs langere reistijd van deur tot deur.

gr
Ton.

Is er nog een (luxe) toeristen bus die er naar toe gaat , het zijn de laatste paar dagen van mn vakantie ,denk dat ik dan al aardig moe ben ,wil dan wel als het kan prettig reizen

Hallo Ramrod,

Die zijn er.
Van 1 weet ik het zeker en dat is Mai Linh; die hebben een buslijn op dit traject.
Maar waarschijnlijk zijn er nog vele anderen.

gr
Ton.

Ok bedankt weer , is er dichterbij ( op zo’n 2 uur van HCMC)ook eventueel nog een goede optie qua plaats en om een boottocht door die groene kanalen te maken ?

Hallo Ramrod,

Ja, dan moet je naar Cai Be.
Dat ligt op ongeveer 2 uur vanaf Saigon.

gr
Ton.