Van 1 op 2 april zou ik in het Amari Don Muang hotel willen verblijven , omdat ik een binnenlandse vlucht heb om 7u s’morgens. Ik wou dit online boeken en zag dat het bij de ene booking site 50 euro per nacht is en bij de andere 35 per nacht. Nu ben ik gewoon aan het twijfelen om gewoon daar toe te komen en ter plekke te betalen. Zou dit goedkoper uitkomen en zou er nog plaats zijn? Graag wil ik ook weten hoe ik dit hotel kan bereiken met de trein/bus? Alvast bedankt!
Kijk hier eens. Ik ben er zelf een voorstander van om van te voren te boeken, zeker omdat ik dan niet teveel betaal en verzekerd ben van een kamer. Ik weet niet waar je vandaan moet komen om in het Amari hotel te verblijven. Mocht je vanuit Bangkok zelf naar het hotel gaan, dan is de meest eenvoudige manier om een taximeter te nemen. Ik heb zelf in februari hetzelfde gedaan en was voor 400 baht klaar, inclusief het tolgeld.
Succes en de groeten
Na ook eerst t Amari hotel te hebben overwogen hebben wij een kamer in een guesthouse op Khao San road gereserveerd voor begin april.
Nu was de bedoeling om met een taxi naar Don Muang te gaan, omdat ook wij al om 6:45 uur naar Hanoi vliegen.
Nu heb ik ontdekt dat je vanaf Democracy Monument ook ('s nachts) met de bus kan (bus nr. 59), welke uiteraard véél goedkoper is dan de taxi.
Ik kan alleen hier geen tijden over vinden, lees alleen ergens dat er elke 15 a 30 min een bus moet langskomen (is een reactie op een site van 5 jaar geleden), en ik vertrouw hier dus niet helemaal op.
Is er iemand die me hier uitsluitsel over kan geven?
Ik reis zelf regelmatig met lokale bussen in Bangkok en de prijzen zijn idd verschrikkelijk laag. Maar voor die paar honderd Baht pak je toch gewoon een taxi ?? Je stapt voor je guesthouse in de taxi en voor de ingang van de luchthaven weer uit, lijkt me een stuk comfortabeler dan midden in de nacht eerst met al je bagage naar het Democracy Monument te moeten reizen en daar op de bus te wachten.
Grote kans dat je bij een Amari Hotel duurder uit bent als je gewoon binnenloopt en naar een kamer vraagt. Ze zullen je dan de walk-in prijs geven en die zijn over het algemeen een stuk hoger dan prijzen van online boekingswebsites of reisagenten.
Maar 50 Euro per nacht (ervan uitgaande dat dat voor een Superior Room is) is teveel. De prijs die wij hebben is 1400 Baht, met de huidige koers van de Baht t.o.v. de Euro (die door alle ellende in Cyprus de laatste dagen behoorlijk aan het kelderen is) is dit 37,84 Euro.