Hotel Triton Empire, Hurghada

Hallo!

Wie kent dit hotel? Hoe is de ligging? Hoe zijn de kamers? Het zwembad/strand? En heel belangrijk: het eten? Is het verstandig om All In te boeken?

Verder wil ik graag weten hoe de omgeving van het hotel is? Is er wat te beleven?

Wij gaan mogelijk in december, hoe is dan de temperatuur in Hurghada? Nog tips voor excursies e.d.?

Hopelijk kan iemand mij helpen. Bedankt alvast!

Groetjes, Ellen :slight_smile:

Ik heb in maart/april in het Triton Empire hotel gezeten. De oude naam is Tree Corners hotel. Er is ook een Triton Empire Beach hotel wat aan het starnd zit. Het Triton Empire zit daar zo’n 100 meter vanaf, dus ver hoef je niet te lopen naar het strand.
In het hotel zijn twee zwembaden waarvan vooral die op de begane grond erg goed beviel. Ligstoelen, handdoeken die voor je klaargelegd worden en lekker koud water om van de hitte af te koelen.
Wij hadden met zijn tweeen een gigantsiche kamer. Later kwamen we er ook achter dat het een suite was. Elke dag werd het netjes schoongemaakt en af en toe even de airco aan met de warmte was perfect.
Wij hadden alleen het ontbijt inbegrepen en dat was zeer uitgebreid. een lopend buffet met van alles en nog wat.
We hebben ook wel gelunchd en gedinerd in het hotel en ook dat was prima. Savonds hebben ze ook een lopend buffet maar na een paar keer is het ook lekker om ergens anders te gaan eten. genoeg restaurantjes in de buurt.
De hotel zit in het oude stadsdeel en dat is erg leuk om door heen te lopen. Wel veel aanspraak van mannen maar daar wen je aan. Om op stap te gaan is het leuker om naar het nieuwe stadsdeel te gaan. Daarvoor zijn taxibusjes die niks kosten. wel proberen ze je gigantisch op te lichten. geef je bv. 20 pond, beweren ze opeens dat het 1 pond is en hebben ze het snel verwisseld. Moet je echt goed op letten.
Wij zijn met de bus naar Luxor geweest en dat is helemaal een aanrader. Wij zijn daar 2 dagen geweest en de tempels etc zijn zo mooi.
Ook zijn we op safari geweest. In een volle jeep de wiestijn in en eten bij de bedoeien. Ook hebben we een snorkel boortripje gemaakt. Ook absoluut de moeite waard.
Je kan vanaf Hurghada ook naar Cairo met de bus of vliegtuig maar dat is best lang rijden. Luxor was al iets van 6 uur.

De temperatuur eind maart was tegen de 30 graden aan. In luxor liep het al tegen de 40 graden. In december weet ik het niet maar dat kun je wel ergens op internet vinden.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik ze graag!!