In juli ga ik samen met mijn vriend naar hotel riviera in alanya. Heeft iemand ervaringen over dit hotel??? B)
Het is de eerste keer dat ik naar alanya ga en dus hoor ik graag tips over dingen als uitgaan, leuke restaurantjes, excursies, leuke dingen die ik zeker gedaan moet hebben enz.
Het duurt nog een hele tijd voor het juli is maar ik heb er in ieder geval heel veel zin in…
Hé Linda, ik ga in juni voor de derde keer naar hotel Riviera!
Wij vinden het een heerlijk hotel met een goede ligging. Je steekt de straat over en staat op het strand. In de directe omgeving van het hotel zitten al allemaal winkeltjes, restaurantjes en barretjes. Naar de haven is het iets verder lopen maar het is een leuke wandeling langs ook weer heel veel winkeltjes enz.
Het eten is er goed, er zit altijd wel iets bij dat je lust. Ik ben zelf ook geen makkelijke eter, maar het smaakte me prima. Kamers zijn verder ook prima, het mooist is natuurlijk een zeezicht kamer, je hebt dan ook uitzicht op het tegenover gelegen tennispark. Airco kun je zelf regelen.
In de buurt van het hotel zit restaurant Sedir, lekker eten (bijv. lunchen) met leuk personeel en aardige Nederlandse eigenaar. Verder ontzettend veel winkeltjes in de plaats en leuke bars bij de haven zoals James Dean, Janus, Bellmann, Robin Hood enz.
Leuke excursies vond ik de jeepsafari, boottocht (lekker de hele dag zonnen, zwemmen, bbq’en), Dimcay Rivier. Scooter huren en de omgeving bekijken is ook erg leuk!
Nou alvast veel voorpret gewenst, het is er echt super!!!
bedankt voor de info. Klinkt allemaal super. Ik krijg er steeds meer zin in .
Zijn er nog meer mensen die me meer kunnen vertellen over leuke dingen in Alanya of over hotel riviera?
Hoi Linda, wij zijn inderdaad naar Riviera geweest. Nog steeds een heerlijk hotel trouwens! We verbleven met z’n tweeen in een familiekamer dus alle ruimte! Twee slaapkamers, twee aircos en twee balkons waarvan één hele grote. Maar ook de standaardkamers zijn prima hoor, daar zijn we voorgaande keren verbleven.
Het eten is goed, en vooral de toetjes zijn héél erg uitgebreid. Ook is er heel veel lekker fruit zoals aardbeien en kersen. Het ontbijt en avondeten is ook vrij uitgebreid, er is altijd wel iets bij dat je lust. Wij gingen alleen meestal vrij laat eten en dan zijn sommige dingen op die ook niet goed meer worden aangevuld…
Het personeel vonden wij niet echt vriendelijk, alleen de koks knopen altijd een praatje met je aan.
Vorige week zaten er nog niet veel jongeren in het hotel, toch nog wel wat meer oudere mensen, maar het seizoen is natuurlijk ook nog niet zolang begonnen.
Ik weet zeker dat je een geweldige tijd gaat hebben in Alanya en Riviera, dat kan niet missen! Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.
Ben ik weer…
Ik las in de toeristiek van het hotel dat er een haardroger aanwezig was in elke badkamer. Is deze er ook echt of moet ik toch nog een fohn meenemen?
Hoe zit het eigenlijk met de handoekenservice? Hoeveel handdoeken krijg je elke dag? Zijn deze goed genoeg om mee aan zwembad en strand te liggen of moet ik zelf ook nog handdoeken/strandlaken meenemen?
Hoe zit het met de prijzen van drankjes in het hotel?
Zijn weer een paar vraagjes ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt, als ik nog meer vragen heb horen jullie het wel!
Tot nu toe hebben wij elke keer een haardroger in de badkamer gehad, dus ik neem aan dat deze wel in elke kamer aanwezig zal zijn.
Je krijgt 2 handdoeken per persoon, een grote en een kleine. Ze worden elke dag verwisseld. Volgens mij mag je deze handdoeken niet gebruiken voor zwembad/strakd dus ik zou wel zelf een strandlaken meenemen.
Bij het eten krijg je na je bestelling van drankjes een bonnetje waarop je je handtekening moet zetten. Hoe het met drankjes in de bar zit enzo weet ik niet, zijn we namelijk nooit geweest…