Hotel/pansiyon Aydintepe/Tuzla?

Net nieuw op dit forum en nu al de eerste vraag…
Iemand bekend met dit havengebied?
Vroeg me af of daar, buiten wat je op Internet kan vinden(bijna niks dus),redelijke hotels of pansiyons zijn.
Dit vanwege een overnachting in de buurt van Sabiha Goksen.
Ik neem aan van wel maar als iemand op voorhand al wat weet hou ik me aanbevolen.
Ik zoek geen luxe…gewoon een goede overnachtingsplek, het liefst vlak bij de havens en openbaar vervoer naar het vliegveld.
(ben dol op havens…vandaar :-))
Alvast bedankt,

Jan Volkers

Als ik op booking.com zoek naar hotels bij Sabiha Gökçen, vind ik er 3 die redelijk in de buurt van Tuzla liggen - dit kun je zien door bij die hotels op de kaart te kijken. Dit zijn:

Istanbul Park Hotel
Grand Lion Hotel
Chatto Residence

Dank je, Eylem,

maar dit zijn degeen die je op internet kan vinden…
Grand Lion is een mogelijkheid die ik open houd als ik niks anders kan vinden.
Maar het gaat me juist om die hotels/pansyions die niet op Internet staan, maar er wel moeten wezen…

Nogmaals dank

Jan

PS…
Pendik mag ook…denk dat daar zat aan gewone Turkse niet-toeristenhotels zitten?

Jan

Dan zou ik gewoon ter plaatse rondkijken…of er moet toevallig iemand zijn die uit zijn hoofd weet of daar een hotel zit, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk

1 like

Ga ik zeker doen :slight_smile:
Maar…als iemand toevallig iets weet…scheelt weer een boel “gedoe”. Ja toch?
Kan wel zeggen dat ik tijdens mijn vorige trips toch bijna altijd ergens anders terechtkom als waar ik geplanned had…

Dank,

Jan

PS

Ik heb mijn zoekingen uitgebreid naar Gebze, iets verder van Sabiha Gokcen dan ik van plan was.
Daar is genoeg te vinden, merk ik.
De "gewone "3 sterren hotels voor om en bij de 35 lira.

Gebze was erg ver van Sabiha Gokcen…
Dus terug naar Pendik.
Bus E9 en de IETT trein langs de kust.
In Pendik twee hotels gevonden…
Elif hotel, vlak achter de boulevard, in het centrum. Vroeg 120 YTL.
Ben gelijk weer weggegaan. :slight_smile:
Een ander,aan de zeekant vlakbij een grote moskee…iets buiten het centrum aan de “boulevard”. Weet de naam niet meer.
Zag er netjes uit en vroegen 90 YTL…laat en moe…dus gedaan.
Wat een afknapper…spic&span maar totaal sfeerloos…en…een ontbijt van zeer bedenkelijke kwaliteit en hoeveelheid…
Waarvan akte,

Jan

Op de terugweg moest ik weer een overnachting doen in de buut van Sabiha Gokcen.
Dus weer naar Pendik en toch ff langs Elif Hotel.
Vroegen nu 50 YTL :slight_smile:
Dus gedaan en geen spijt van gehad.
Goede kamer met zicht op de moskee en goed ontbijt (toch heel belangrijk)
WC op de gang maar douche en ruime wasbak (LOL) op de kamer.
5 minuten van de IDO ferry naar Yalova en de bushalte naar Sabiha Gokcen (bus E9)…bus doet er een kwartier over er rijdt om het halve uur.
In een kwartier ben je op de luchthaven!
En…
er is zelfs een soort van kroeg om de hoek :-)))
De Liman Pub…

Kortom…voor degeen die een stop moeten maken is dit toch wel een heel goede plek!
Rest me te zeggen dat Pendik een redelijk rustig maar levendig stadje is waar je best een middag kan rondlopen.

Groetz,

jan