op maandag 2 november komen wij rond 17.20u aan in Sabiha Gokcen. Ons hotel ligt in de buurt van de “Kleine Aya Sophia”. Ik lees verschillende opties.
Met de Havatas naar Taksim en dan met de taxi.
Ofwel eerst met de bus naar Kadikoy en dan de boot naar Eminonu en dan taxi.
Ik vind dit allemaal precies redelijk omslachtig. Iemand andere interessante opties qua tijd/kost? Kan je bvb. vanuit Kadikoy met de boot naar Yenikapi? Of eerst met de bus naar bvb. Ayrilic Cesmesi en dan de Marmary metro tot Yenikapi?
Bedankt.
Updated - - -
Of misschien Havatas naar Taksim en dan metro naar Yenikapi?
Ik heb voor je gekeken en gezien de tijd, spitsuur, zou ik de optie Taksim verwerpen, dat is trouwens ook heel erg om en kost een kapitaal aan de taxi.
Ik heb geen ervaring met de aansluitingen van de Havataş of bussen vanaf Sabiha Gökçen op de Marmaray maar hier heb je een lijst met bussen die langs het Ayrılık Çeşmesi komen en de onderste komt vanaf Sabiha Gökçen.
Dit lijkt me dat de snelste optie. Je stapt dan uit de Marmaray in Yenikapı en neemt daar een taxi (als ze je meenemen voor dat kleine stukje), Taxichauffeurs zijn vervelend tegenwoordig op korte stukjes.
Hier vind ik nog een site en ik denk dat je daar alles op kan vinden wat je weten wil.
De tweede makkelijke optie is met de Havataş naar Kadıköy en daar de boot naar Eminönü of Karaköy en van daaruit met taxi naar je hotel. Ook dat is maar een km of 3.
Ik heb** hier** iets, misschien handig en misschien kan je hier ook nog wat mee.
Hou er wel rekening mee dat je in de spits zit en het errug druk zal zijn op de wegen. Daarom dat ik de tocht over de brug en Taksim zou proberen te vermijden.