Hotel Kahraman Side

Wij gaan van 5 t/m 19 Juni naar hotel Kahraman in Side.
Wie is er al eens in dit hotel geweest en kan mij er meer over vertellen??
Op vakantiereiswijzer staan ontzettend goede berichten.
Maar ik wil er toch graag nog meer over weten.:wink:

Geen slechte keus,Ansje

Prima hotel en de zie de reacties op www.vakantiereiswijzer.nl

Groetjes,

Hans.

het hotel staat onder nederlandse leiding.

Ligging:
· in rustige omgeving nabij de hoofdweg
· 1500 mtr. van het oude centrum
· 950 mtr. van het zandstrand
· 100 mtr. van het dolmusstation

Kamers:
· uitgerust met een badkamer, douche en toilet
alle kamers beschikken over een balkon met zitje
· dagelijkse schoonmaak, wisseling van handdoeken
en bedlinnen 3x per week

Hotel kahraman werkt ook veel samen met hotel ulas.

Dat hotel heb ik ook al een tijdje in gedachten om zo even een keer tussendoor te doen. Je kunt er via Cor***** of GoM***** vaak heel goedkoop( nog geen € 225 ) naar toe. Een echt familiehotel lijkt me zo, aan de reacties op reiswijzer te lezen.

Ansje62, hele fijne vakantie daar en laat tegen die tijd eens weten hoe het er is/was.

Groetjes :wink:

Dat zal ik zeker doen, Roanna.

Besmile, ken ik jou ook van Taliha???

Hoe krijg ik trouwens een onderschrift bij mijn posts???

Hierbij wat info uit de Toeristiek:

**[COLOR=black]Situatie **[/COLOR]
**Ligging: **aan een rustige, doodlopende straat, in een toeristische, nog in ontwikkeling zijnde wijk van Side, tussen verspreide bebouwing en braakliggende terreinen met onkruid begroeid. Nabij het hotel zijn een moskee en een markt. Het autoverkeer in de directe omgeving van de accommodatie is rustig. Men kan geluidshinder ondervinden van een moskee.
**Opbouw: **de accommodatie bestaat uit 2 gebouwen. Het bestaat uit 2 naast elkaar gelegen gebouwen . Etages: max. 3. Liften: geen.
**Afstanden: **naar het Side-strand 1km. Naar het oude centrum 1.5km.
**Verbindingen: **opstapplaats voor minibus (zgn. dolmus) naar het strand op 300m. Frequentie: laag.

**[COLOR=black]Faciliteiten **[/COLOR]
**Receptie: **24 uur. Men spreekt Engels en Nederlands. Creditcards: Euro/Mastercard, Visa.
**Zitgelegenheid: **eenvoudig maar netjes ingerichte kleine lounge bij de receptie.
**Bar: **overdekte buitenbar (april t/m okt. 08:00-04:00 uur). Er is een terras. Eetmogelijkheden: snacks.
Eenvoudig maar netjes ingerichte bar in winterrestaurant (nov. t/m maart 10:00-22:00 uur). Faciliteiten: tv. Eetmogelijkheden: snacks.
**Eetgelegenheid: **winterrestaurant, eenvoudig maar netjes ingericht restaurant met een terras. Er is een niet-rokersgedeelte. Ontbijt: een beperkt buffet. Tevens à la carte (nov. t/m maart 12:00-22:00 uur).
Netjes ingericht restaurant met een terras. Ontbijt: een beperkt buffet. Tevens à la carte (april t/m okt. 12:00-22:00 uur).
**Zwembad: **onregelmatig gevormd zoetwaterbuitenzwembad (max. 9 x gem. 6m).
Onregelmatig gevormd zoetwaterbuitenkinderbad (max. 3 x gem. 1.50m). Het is max. 75cm diep.
**Terras: **zwembadterras met ligbedden met matras (gratis), parasols (gratis), douches, toiletten en zitjes.
**Sport en spel: **geen faciliteiten.
**Amusement: **activiteiten 's avonds: april t/m okt. af en toe, bv. live-muziek.
**Kinderen: **kinderbed/bedden.
**Algemeen: **bouwjaar: 1991 en 1997. Huisdieren: niet toegestaan. Nationaliteiten: vnl. Nederlanders.
**Kluisjes: **privé-kluisjes bij de receptie (EUR 10.00 p.w.).
**Airco: **24 uur in alle woon/slaapeenheden (tegen betaling). Tevens airco in alle afsluitbare openbare ruimten.

**[COLOR=black]Accommodatie **[/COLOR]
**Capaciteit: **44 eenheden. Onderverdeling: 2-pk (36) en 3/4-pk (8).
**Beschrijving: **2-pk: uitzicht: 32 eenheden op begroeiing en tegenovergelegen kamers, 4 eenheden op verspreide bebouwing en zwembad. Inrichting: netjes. Hal: hang/legkast. Slaapkamer (gem. 3 x 3m): 1-pers.bed (2) of 2-pers.bed, kaptafel, kruk, kofferbankje, nachtkastje (2), heteluchtverwarming, plavuizen. Badkamer: douche, wastafel, toilet. Balkon (gem. 2 x 1m): stoel (2). Brandbeveiliging: geen voorzieningen. Het hierboven beschreven kamertype wordt ook als 1-pk verhuurd.
3/4-pk: uitzicht: 4 eenheden op verspreide bebouwing en zwembad, 4 eenheden op begroeiing en tegenovergelegen kamers. Inrichting: netjes. Slaapkamer (gem. 3.75 x 3m): 1-pers.bed, 2-pers.bed, kaptafel, kruk, hang/legkast, nachtkastje (2), heteluchtverwarming, plavuizen; een aantal kamers extra 1-pers.bed, deze worden als 4-pk verhuurd. Badkamer: douche, douchegordijn, wastafel, toilet. Balkon (gem. 4 x 1m): stoel (2). Brandbeveiliging: geen voorzieningen. Het hierboven beschreven kamertype wordt ook als 1-pk verhuurd.

**[COLOR=black]Bijzonderheden **[/COLOR]
**Karakteristiek: **klein, vrij eenvoudig hotel, bestaande uit 2 naast elkaar gelegen gebouwen. Het oudere gebouw heeft nette kamers, een receptie en een restaurant dat in de wintermaanden geopend is en in het nieuwe gebouw zijn nette kamers en een restaurant, dat opent voor de zomermaanden. Er komen veel Nederlanders en de vriendelijke Turkse eigenaar spreekt Nederlands.
**Obstakels: **geen lift. Entree na 3 treden. Receptie en (bar in) winterrestaurant na 6 treden vanaf de entree. Zomerrestaurant na 6 treden vanaf de entree.
**Brandbeveiliging: **geen voorzieningen in de omgeving van de woon/slaapeenheden.
**Adres: **Yali Mahallesi Sahin Sokak, Side, Antalya, Turkije.
**Telefoon: **00 90 242 7533125.
**Fax: **00 90 242 7536570.
**E-Mail: **info@kahramanhotel.nl
**Laatste controle: **mei 2004.
© Reed Business Information bv / Toeristiek

Dank je wel, Tiger.

Inderdaad ben ik ook op taliha te vinden.

Ja, dat dacht ik al.

Kahraman ligt niet meer aan een doodlopende straat en de frequentie van de dolmusbusjes is in de zomer iedere 15 min.

Net eenvoudig hotel, aanrader.

Groetjes Sideli

We hadden het vorig jaar ook al geboekt, maar hebben het een paar weken later veranderd.:smirk:
We hebben toen toch gekozen voor hotel Palm D’or All.Incl.
Maar we bleven nieuwsgierig naar dit hotel, dus nu moet het maar eens gaan gebeuren.:smile:

Heeft er verder niemand meer gegevens of leuke verhalen over hotel Kahraman???

Ans

Hoi,
Ik ben er in juni 2004 geweest. Was eenvoudig maar prima hotel. Ondertussen is het één en ander wel weer veranderd geloof ik. Het is niet zo groot, toevallig allemaal leuke gasten en met z’n allen een leuke week gehad. In de buurt ook goedkope eettentjes en boek geen turks bad bij je host want daar kan je zelf wel naar toe lopen!

Ik ben net terug van een verblijf van 3 weken. Omdat er op een aantal andere sites een aantal zeer negatieve reacties staan had ik vooraf mijn twijfels…

Ik ben toch gegaan en heb daar helemaal geen spijt van.

Tijdens mijn verblijf in Hotel Kahraman in Side, Turkije besloot ik een artikel (een uitgebreide beoordeling) te maken over dit hotel. Die heb ik zojuist afgerond en is te bekijken op:

http://www.deegee.net/content/view/31/9/

Het artikel wordt vergezeld door een flink aantal foto’s zodat je een goed beeld krijgt van dit hotel, de kamers, de faciliteiten en de omgeving.

Dus ben je benieuwd naar dit hotel, surf dan even naar het artikel op mijn site en vorm je eigen oordeel!

Met vriendelijke groet,
Dennis