Hotel in Washington of omgeving?

In juni 2011 komen we vanuit het Shenandoah National Park naar Washington. We vliegen een paar dagen later vanaf het Reagan airport naar Canada. Een optie is om in een van de voor steden een hotel te boeken. Zodat we met de trein/metro naar downtown Washington kunnen. Met deze optie moeten we denk ik de auto tot de dag van de vlucht boeken. De andere optie is om dichter bij het vliegveld een hotel te boeken en eerst de auto in te leveren en daarna ook met de metro downtown te gaan. Wat zijn goede locaties met goede aansluitingen op trein/metro en waarvan de kosten niet te hoog zijn. Wie heeft er tips?
Alvast bedankt voor de tips

Ik ben in april in Washington geweest en heb toen 't Days Inn in Arlington geboekt. Ik vond 't prima voor die paar nachtjes en was veel (goedkoper) dan de hotels in downtown Washington.

Verbinding is erg makkelijk. Busstop is letterlijk voor de deur en de bus brengt je naar de metro bij 't Pentagon.

Ben ik nog wel benieuwd hoe lang het ongeveer duurt om vanuit het Days Inn in downtown Washington te komen en of de bussen vaak in het uur rijden en of ze ook ´s avonds rijden?

Je bent met ongeveer een half uur in dowtown Washington en de bussen rijden zeer regelmatig. Je hoeft denk ik niet langer dan 15min te wachten op het slechtste tijdstip en de bussen rijden van s’ochtendsvroeg tot een uur of 2/half 3 's nachts. Er zijn een aantal buslijnen die stoppen voor het Days Inn(route 16ABDEFJP; 16F gaat zelfs door naar Federal Triangle, bij de andere moet je overstappen bij 't Pentagon om met de metro richting Federal Triangle te gaan). Halte is Columbia Pike & Walter Reed Dr. en dan sta je pal voor het Days Inn.

Timetable: http://www.wmata.com/bus/timetables/VA/16a-l.pdf

Wauw dat is dus inderdaad erg goed te doen!