Hotel in Cuenca?

Top hotel in Cuenca, Casa D’ Aquile. In hele reis door het prachtige land niet zo’n prettig en goed hotel tegengekomen!

Heb je wat meer info? Zoals exacte locatie, prijzen, wat krijg je voor je geld? Welke faciliteiten biedt het hotel?

Exacte locatie vind je op hun website, zo’n 5 minuten lopen van centrum, richting colonial museum.
Prijs lag op zo’n 60 a 70 usdollar per kamer, waarbij in ons geval meer kinderen op één kamer konden.
Geen 4 of 5 sterren, maar fantastisch ontbijt, rest kun je op 2 minuten loopafstand vinden/halen, en als je iets vraagt, regelen ze het voor je.

sorry ga voor info googlen of naar zoover.nl

Klinkt goed, de prijs vind ik alleen wel vrij hoog voor Ecuadoraanse begrippen…

Andere tip voor de reizigers in Cuenca met een iets minder budget: Hotel Milan (Presidente Cordova 9-89, Cuenca). Op 2 minuten lopen van het centrale park (tegenover de geweldig mooie kathedraal met lichtblauwe koepels), restaurant op het dak met mooi uitzicht, snelle internetverbinding in de centrale hal, aardig personeel en eenvoudige maar zeer comfortabele kamers, dat alles voor slechts $20,- per dag voor een double room, inclusief ontbijt op het dakterras!

Cuenca is gewoon een hele mooie stad die je gezien moet hebben. Alleen Quito is nog mooier…

Het oude stadcentrum in Quito is inderdaad ook erg mooi, de rest iets minder :wink: . Ik ben gewoon een fan van Cuenca.

Ander leuk hostal is: Casa del Barranco
Prijs: single kamer - 18 dollar, dubbel - 27 dollar etc
Geen ontbijt inbegrepen, maar genoeg leuke plekjes in de buurt om te ontbijten of gewoon voor 10 cent een broodje kopen bij de bakker.

Wie heeft er nog meer leuke hotel-ideetjes?

Vind zelf Hostal El Cafecito erg gehorig en duur voor wat het is, wel leuk om een hapje te gaan eten of een cocktail te drinken. Zit ook in Quito.

Sorry, ik ben een echte Quito fan :cheer:

Cuenca is heel erg mooi, maar komt op sommige plekken zo gemaakt netjes en rustig over… Soms net iets te… Ik vind de sfeer in Quito een stuk levendiger en leuker, zelfs in de minder mooie wijken.