Hotel holidaypark resort in het plaatsje Okucalar

hallo wij gaan a.s.zaterdag naar hotel holidaypark resort, uitgeweken hiernaar vanwege het over de kop gegaan tourmax.
wie heeft ervaring met dit hotel en de plaats.
gr carla

Okucalar is heel erg klein, een plaatsje wat eigenlijk alleen zijn bestaansrecht ontleent aan de vele resorts. Vanaf daar is het een half uurtje naar Alanya

oke!!!
we hopen dat er wel een aantal winkeltjes zijn en restaurantje of een gezellig terras waar je s’avonds in ieder geval een lekker kopje koffie kan drinken en wat kan winkelen.voor de rest zullen we het in side ,manavgat of alayna zelf moeten zoeken.dat wordt veel taxi nemen dus.
weet je hoe duur en hoelang het met een taxi is naar deze steden??

Ik zou niet de taxi nemen, maar de dolmus, dat scheelt veel geld…alhoewel een taxi ook niet heel duur zal zijn, maar de prijzen weet ik niet, wij hebben altijd een eigen auto tot onze beschikking.

weet niet of de dolmus zulke afstanden maakt van ons plaatsje naar bv alanya of side.
we zullen het zien over het algemeen zijn de taxi’s ook niet zo duur en we gaan met 7man in zo taxi bijna altijd en dan deel je de kosten toch?

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ik ga er zelf 22 sept. a.s. naar toe. Na een week rondreis gaan we een week relaxen. Eigenlijk is dat niets voor mij, zovervan de bewoonde wereld vandaan, dus zou ik graag af en toe het terrein af willen.
Is dat een beetje te doen?

nou we zijn dus in het plaatsje ocusular geweest en idd helemaal niets in de omgeving.half uurtje lopen 1 groot winkelcentrum en het dichtsbijzijnde plaatsje is avsalar 13 km verderop dus met dolmus of taxi.Je moet rekenen op 1 euro de km met de taxi,dolmus rijdt er ook ben je wel iets goedkoper uit maar langer onderweg natuurlijk.alle resorts liggen langs drukke autoweg en verder heb je er niets nog niet 1 winkeltje of terras.
we hebben alles met taxi moeten doen, naar alayna 30 km verderop ,side 30km,manavgat 25 km de markt op maandag is groot in manavgat ook wel leuk verder niets bijzonders alleen de watervallen van manavgat soort park 1,75 euro pp stelt niet zo heel veel voor het park.
dus ik denk dat het een heel relax weekje wordt voor je bij het hotel.

Ok, maar de dolmus rijdt wel regelmatig? Goeie tip trouwens, van de markt in Manavgat. Is er in Avsallar nog iets te doen? Wat vond je trouwens van het hotel zelf? Daar is ook weinig over terug te vinden. Het moet nog vrij nieuw zijn.

er rijden regelmatig vrij nieuwe dolmusbussen voorbij(lijke op de taxi’s die je hier ziet voor kleinere groepen.komen langs het hotel op rijden.en als je rechts het hotel uit loop net bij hotel delfin daar staan vaak taxi’s te wachten op een rit.
het hotel is verder prima de kamers voor 2á 3 personen zijn prima voor dit aantal,maar kom je met 4 personen krijg je dezelfde kamer dus te klein,4e persoon op slaapbank.Verder schoon en elke dag wordt je water bijgevuld met 1 liter fles.Nadeel is dat je sleutel aan het aircoplaatje zit die je in het contact moet steken.Plaatje eruit ook geen electriciteit.Wij hadden een oplossing wij haar een heel dun magneetje aan een pen hangen dus als de schoonmaakster was geweest hingen wij de pen in het contact en zo hadden wij een heerlijke koele kamer,de koelkast bleef koelen en onze elec.tandenborstel bleef opgeladen.
stipt om 00.00uur gaan de lampen uit op het boventerras dit vonden wij zeer ongezellig en ongastvrij,want je blijft dan ook niet zitten.De bar gaat dan ook dicht.
het internet is ook niets,1 computer die zeer langzaam is.
maar voor de rest hebben wij ons prima vermaakt.personeel vriendelijk.misschien een tip ik heb op you tube een filmpje geplaatst.als je zoekt op hotel holiday garden zie je een filmpje gemaakt door carlabeekie.dan heb een indruk van het hotel.
de markt in manavgat is trouwens tot in de middag maar smorgens vroeg ishet nog niet zo warm en druk.en op vrijdag is er paar honderd meter naar rechts aan de overkant ook een kleine markt,maar kan je zeer weinig tot bijna niets afdingen. rechts hotel uitlopen en na paar honderd meter tunneltje inlopen dan ondergronds kom je aan de overkant.
veel plezier.

Hele goede tips. Ook leuk filmpje. nog een vraag: is het daar ook zo dat je na 10.00 uur 's morgens geen all inclusive meer hebt op de laatste dag? Wij vertrekken pas 's avonds. Krijg je daar ook zo’n armbandje om?

ja je krijgt bij inchecken een oranje bandje om.
Wij vertrokken s’middags om 12.15uur en hebben nog kunnen ontbijten,de lunch hebben we helaas niet kunnen redden.
Maar in het restaurant letten ze heel niet op of je het bandje dan nog om heb,ze zien je de hele week met bandje en weten dat je gast bent dus ze zullen heus niet opletten of jij uitgecheckt bent of niet.Dus gewoon niet melden ze letten daar heus niet op bij het eten hoor.
Vriendelijk personeel en in voor een praatje.
Met eten sávonds (hoogseizoen) gingen wij om kwart voor 7 ongeveer naar beneden dan konden wij heerlijk buiten eten, na 7uur waren de tafels snel vol buiten.Maar weet niet hoe druk het bij jullie is nu,denk niet zo druk.Anders rond half9 dan was het niet druk meer buiten.
Heel veel plezier en maak je niet druk om het bandje en eten laatste dag gewoon heerlijk gaan eten alsof je nog gast ben ze kijken er echt niet naar.

We zijn er geweest en hebben het prima naar ons zin gehad. Wel viel het ons op dat je eigenlijk nauwelijks contact hebt met de andere aanwezigen. Het personeel was correct, maar afstandelijk. Heel anders dan je normaal in Turkije gewend bent. Ook waren we de enige Nederlanders in het hele hotel. De host van Corendon vond het dan ook niet nodig om bij ons langs te komen. Niet dat ik die heb gemist, gewoon een excursie bij een reisbureautje aan de overkant van de weg geboekt.
Het bandje was inderdaad geen probleem, we hebben nog gewoon kunnen lunchen en dineren. We gingen pas 's avonds weg. De koffers konden we opslaan in een aparte ruimte.
Je tip over de airco hebben we ter harte genomen. We hebben een ijzertje uit de balkondeur gehaald, die paste perfect.
In september is het vroeg donker en de straatverlichting werkte nauwelijks.
Overdag kun je met gemak de dolmus pakken, die stopt echt niet zo vaak onderweg. Wij hebben deze alleen gebruikt om naar Manavgat te gaan.
Het was een prima hotel, maar er zijn er heel veel van deze in de regio. De volgende keer kiezen we toch voor een hotel dat dichter bij een centrum ligt.

idd het hotel was verder prima en met sommige obers had je contact andere waren niet zo spraakzaam.
dus volgend jaar ook weer een ijzerdraadje meenemen voor als je zoiets tegenkomt met de airco.
wij zullen ook zeker dit jaar iets zoeken nabij een centrum of andere doeleinden.
dit jaar is ons blik geworpen op kusadasi (4jaar terug geweest) is prima bevallen hebben al wat hotels uitgezocht maar kan helaas nog niet boeken vanwege mijn werk met toestemming .
maar komt goed,veel plezier met het uitzoeken van een vakantie dit jaar
gr carla