Hotel Acar

hallo kent iemand hotel acar daar ga ik naar toe in mei

Ja dat hotel ken ik wel. Ik ben er zelf in zomer 2007 geweest.
Verwacht geen ontzettende luxe met eten, animatie enzo… Zelf vond ik het wel een super hotel! Aardige mensen, kamers goed schoongemaakt, enz.
Het ligt in het plaatsje Oba, naast Alanya. Wel vlakbij het strand, straat uitlopen en je bent er. Als je uit wilt, kun je de bus nemen want de haven ligt toch 3km verder…
In de tijd dat ik ging, zat ik, samen met een vriendin, voor weinig geld all inclusive daar. Dus prijs/kwaliteit klopte wel.
Maar zomer 2008 toch een hotel geboekt dat nog dichter bij strand lag en heel dicht bij de haven :smiley:
Ik wens je iig heel veel plezier en het zal wel goedkomen daar.
Haha en doe de masseur (Tuncay) de groeten van me :stuck_out_tongue:

oke maar hoever is t bv naar het centrum van alnaya is dat makkelijk te vinden ik ben een die de weg nel kwijt raakt is t te doen om dat stuk te lopenen die masseur zit die in hotel heb je daar hamman groetjes lily

Nou het is eigenlijk gewoon de boulevard af. En daarna misschien een klein stukje zoeken, ligt eraan waar je heen wilt. Je bent al snel bij de winkels en de haven kan bijna iedereen je wel wijzen. Het valt best mee :stuck_out_tongue: Ik ben ook niet zo’n ster in het vinden van de weg.
En ja, er zit een masseur/hamam in het hotel. Daar kun je op afspraak naartoe en het kost niet zoveel.
Groetjes Yara

Hoitjes,

Ik ken hotel Acar ook wel maar heb er zelf niet vertoefd. Wij gaan sinds 2 jr naar Oba en dit jaar voor de 3de keer (verslavend dat kan ik je vertellen!) In Acar zat afgelopen jaar een vriendin van me en voor de prijs mag je zeker niet klagen. De mensen zijn uiterst vriendelijk en staan altijd voor de toeristen klaar, de kamers van mijn vriendin zagen er ook schoon en netjes uit, wel een erg klein balkonnetje en zwembad en soms een koude douche.
De zee is idd de straat uit, tunnel onder door en je ligt aan het heerlijke oost strand. Een stukje naar rechts is er op de maandag een grote bazar (markt) waar je lekker en goedkoop kunt shoppen, wel vet afdingen hè! :slywink:
Op weg naar het strand kom je langs Memos, zeker een keertje wat gaan drinken in de avond en doe gelijk de groetjes aan de obers Levent, Telat en Adnan… Mehmet en Mami (achter de bar) en een dikke zoen aan Musti (hoofd ober) moedervlek onder zijn oog. :unibrow:

Groetjes en veel plezier daar!
Fey

P.S. als je richting strand de tunnel voorbijloopt een beetje schuin naar boven naar de weg langs de telefooncellen en pinautomaat dan heb je een bushalte. Vandaar vertrekt er ongeveer iedere 5 minuten een dolmus richting Alanya voor 1 lira p.p. Het is ongeveer 10 minuten/kwartiertje rijden met de bus. Ben je de weg kwijt, no problem, nagenoeg iedereen is super gastvrij en bereidwillig je de weg uit te leggen.

maar is t te doen om naar centrum van alanya te lopen hoe ver is dat
is dat gewoon de boulevard aflopen groetjes lily

Als je van wandelen houdt is dat zeker wel te doen, maar het is niet de boulevard aflopen. Het is een lange weg en het kan er behoorlijk druk zijn, ze rijden in Turkey iets anders dan hier. Die bus kost omgerekend 70 ct (ligt aan de koers op dat moment) en zoals ik al zei 10 a 15 minuten en dan sta je midden in het centrum.
Wandelen ben je vanuit Oba tot in het centrum minstens wel een half uurtje onderweg.

Ik zou ook gewoon lekker de dolmus pakken. En voor die paar centen weet je dat je bij het centrum afgezet wordt. Dat is minder zoeken dan wanneer je loopt.

@ Feyrouz: niet via de boulevard? hoe ging jij dan, binnendoor ofzo? Maar de boulevard is wel te doen als je op de stoep loopt, heb je geen last van het verkeer hoor;)

Yaartje,

Jawel bedoel wel de weg langs het strand, maar dat zie ik niet als een boulevard, tis nog net geen snelweg ehehehe.
Boulevard kun je lekker flaneren en winkeltjes kijken en dat is het grootste deel van dat stuk niet aan de orde. :stuck_out_tongue: