Hotel Grand Makadi In Egypte (hurghada)

Hallo,

We zijn nu volop aan het kijken om onze zomer vakantie van volgend jaar!
Aangezien ik nog nooit naar Egypte ben geweest,of niemand ken die daar al is geweest,zou ik graag eens beroep willen doen op jullie!

Wie kan me wat algemene info geven over het land Egypte? Hoe zijn de mensen daar,is de temperatuur te verdragen,enz …

Onze ogen zijn gevallen op hotel Grand Makadi,heeft daar al iemand geweest? En wat zijn jullie bevindingen?

Alvast bedankt …

Groeten DUVAL :slight_smile:

Hey Duval,

Ik ben er dit jaar 2x geweest en ik ga in januari voor onbepaalde tijd.

De temperaturen zijn goed te verdragen, maar in juli en augustus kan het echt bloedheet zijn en dat is minder.

Ik vinde de mensen erg aardig en gastvrij, ze proberen je natuurlijk wel overal binnen te praten, maar ik vind dat wel wat hebben.
In het hotel wat je noemt ben ik nooit geweest.

Groetjes Dagmar

Hey Dagmar,

Bedankt voor de snelle reactie!
Kun je soms wat meer info over dat hotel vinden?

Alvast bedankt voor de moeite …

Greets DUVAL :stuck_out_tongue:

Dan moet je even op www.vakantiereiswijzer.nl kijken. Egypte aanklikken dan hurghada en dan makadi bay kijken. Volgens mij is dat hem, daar staan reacties van andere

succes

Dagmar,

Het hotel dat ik bedoel is Grand Makadi,en dat hotel dat jij daar zegt op vakantiereiswijzer is Makadi Bay ! Zou dit volgens jou hetzelfde zijn?

Heb je soms msn ?

Greets DUVAL

Nee geen msn. Ik denk dat dat hetzelfde is, want op die site moeten zouden alle hotels in hurghada moeten staan. Je mag me wel mailen.
Dagmar.kriek@uwv.nl

Is er echt niemand dat dit hotel kent dan? Het is een nieuw hotel dat deze zomer pas is geopend!

Wie weet hier meer over?

DUVAL :wink:

Wij zijn van plan om 01-01-2005 naar hotel grand makadi te gaan, wat zijn jullie ervaringen met dit hotel ?
Weet iemand hoe warm het is in januari ???

Ik heb geen ervaring met dit hotel, maar de temperatuur zal zo ronde 25 graden zijn

Groetjes Dagmar

Dagmar bedankt voor je snelle reaktie.
Maar op internet lees ik overal dat het in januari 20 graden is.
Groeten mweetje

Mawa,

Heb je nu al geboekt voor dit hotel?
Wij hebben geboekt voor in Juni te gaan!
Er zijn wel wijnig mensen die daar al zijn geweest é …

Als je in januari gaat,zou je dan eens verslag willen uitbrengen!?

Alvast bedankt …

DUVAL :stuck_out_tongue:

Natuurlijk, ik zal je alle ins en outs geven van het hotel, wij zijn ook er benieuwd als je de duitse kritieken leest dan zijn die heel verschillend. Het hotel schijnt net een sprookje te zijn, maar het eten daar verschillen de meningen over. Groeten MAWA

Mawa,

Van die Duitse kritieken heb je 100 % gelijk,dat is me ook al opgevallen!

Ben je Belg of Nederlander?

Als je msn hebt,mag je me altijd eens toevoegen hoor

-> cokemen@hotmail.com

Groeten DUVAL :slight_smile:

Ook wij gaan dit jaar voor het eerst naar Egypte, Hotel Calimera Golden Beach, neems eens een kijkje op egyptepagina.nl daar kun je ook veel info over Egypte vinden.

Groetjes Carola :smiley:

Beste Duval,

Wij zijn gisteren terug gekomen van vakantie.
Het was in een woord geweldig.
Grand Makadi is een super de luxe resort. Het is net een sprookje.
We zijn bij makadi bay ook naar andere hotels gaan kijken maar Grand Makadi is toch het mooiste. De kamers zijn schitterend, heel erg schoon en we hadden en heel erg groot balkon.
Het eten is heerlijk, de a la carte restaurants Italiaans en Oriental kan ik je van harte aanbevelen. Je mag zo vaak a la carte gaan eten als je wilt, dus wij hebben op 1 dag na 2 weken a la carte gegeten, het buffet restaurant vonden wij niet zo goed.
Je wordt in ieder geval verwend als een koning.
Het rif bij het hotel is schitterend. Je hoeft geen snorkelexcursie te boeken want bij het hotel kun je je eigen excursie doen.
Ik kan je aanbevelen om niet dirket bij hotel te gaan snorkelen maar een aantal meter ervan af er staat namelijk een grote houten boot op het strand en daar is een heel mooi rif te vinden.
Naast Grand Makadi wordt het Grand Makadi Palace gebouwd ook heel erg mooi, is van dezelfde keten.
Al met al begrijp ik de negatieve kritieken niet want wij hebben toch een hele andere ervaring. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die iets te klagen moeten hebben.

Mawa,

Bedankt om zo snel je reacties te posten!

Dus als ik je goed begrijp,kan je aan die houten boot snorkelen zonder iets te moeten betalen? Ik heb namelijk niks van gerief om te snorkelen,kan ik dat daar dan gebruiken of hoe zit dat in elkaar?

En kan je daar ook dingen kopen aan goedkope prijzen,zoals kledij ofzo?

Groeten Duval

Beste Duval,

Wij hadden onze eigen snorkelspullen bij ons, maar je kunt ze volgens mij ook bij het hotel lenen, en natuurlijk kun je ze ook kopen in het hotel. Ik raad je wel aan om waterschoenen mee te nemen, zonder waterschoenen is het eigenlijk niet te doen.
Kledij valt heel erg tegen hoor, alles wat nep is ziet er ook harstikke nep uit.
Maar het is toch leuk om eens een tochtje naar Hurghada te maken, in het hotel zijn de prijzen een stuk hoger als in de stad.
Het vervoer naar Hurghada is gratis.
Groeten,
MAWA

Mawa,

Nog een vraagje! Hoe lang is het met de bus rijden van de luchthaven naar het hotel? En hoe lang is het naar Hurghada? En vallen de bussen een beetje mee of zijn het verouderde bussen?

En wat valt er allemaal te zien in Hurghada? Is er daar soms een markt ofzo om dan wat spullen te kopen of hoe is dat daar?

Groeten DUVAL

Het is 30 minuten rijden van de luchthaven naar het hotel, dus ook naar hurghada want de luchthaven licht in Hurghada.
Er zijn veel souvenierwinkeltjes waar ze waterpijpen, beeldjes en andere prullaria verkopen. De sigaretten zijn er heel goedkoop, moet je ook niet in het hotel kopen. Je kunt gewoon met euro’s betalen.
Je moet geen luxe winkelstraten verwachten, maar het is wel leuk om er eens doorheen te struinen.
De bussen zijn luxe met airco.
De hotelbus die je gratis naar Hurghada brengt zet je af bij grand resort, soms vragen ze of je down town wil gaan, en dan zetten ze je in het centrum af, als ze dit niet vragen moet je een taxibusje op straat aanhouden, ding wel af want ze proberen je echt in de nek te slaan. We hebben 10 pound (ongeveer 1,20 euro) betaald voor 4 personen van Hurghada (grand resort) naar down town, deze rit duurt ongeveer 10 minuten).
In Hurghada (bij grand resort) zijn ook een aantal winkeltjes waar je even leuk kunt shoppen, down town zijn de souveniers soms goedkoper.l

Mawa,

Nog even een paar vraagjes over het hotel zelf!
Is het zwembad er verzorgd?
In de brochure van Jetair staat dat je er in de namiddag allerlei snacks kan krijgen! Wat houd dit precies in?
En welke zijn de frisdranken die er te verkrijgen zijn? Is dit de echte Coca Cola en Fanta of wat is het?

Groetjes DUVAL !