Hallo, wij vertrekken volgende maand voor 10 dagen naar Hurghada. Wij verblijven in hotel Grand Makadi. Kan er mij iemand zeggen wat wij zeker moeten meenemen zoals snorkelgerief en/of watersandalen of kunnen wij dat ter plaatse huren? Nemen wij ook enkel maar euro’s mee?
snorkelspullen kan je heel goedkoop huren of kopen in hurghada. watersandalen weet ik niet.
het is voordeliger om egyptische ponden te pinnen in hurghada dan dat je ze hier bij de bank bestelt. je visum kan je op het vliegveld met euro’s betalen. op de meeste plekken kan je ook met euro’s betalen, maar niet met muntgeld. muntgeld wordt trouwens vaak wel als fooi aangenomen.
fijne vakantie!!
Hoi, Ik heb 10 maand gewerkt in Sub Aqua. Dit is het duikcentrum gelegen in Makadi Bay aan het hotel Le Meridien.
Wat kan ik je vertellen:
Grand Makadi is het eerste hotel in de bay. Heeft bijna geen strand met zand en als duikleraar zag ik regelmatig mensen op de koralen lopen met hun sandalen. Wat ik verschrikkelijk vond. Men dood de koralen door erop te lopen!
Er is een mooi stand zonder keien een beetje verder (15 minuutjes wandelen) en daar zijn watersandalen echt niet nodig om in het water te gaan. Wel als je in de zomer gaat, zou ik het aanraden. Het strand kan heet zijn aan de voeten. Pal/tuba en bril is zeker aan te raden! Je kan het huren ter plaatse maar voor een volle week kan je beter het zelf aankopen hier thuis.
Snorkelen is er wonder mooi, zeker als je die 15 minuutjes wandelt tot hotel Fort Arrabesk. Euro’s zijn gewild en dus gemakkelijk wisselbaar. Makadi Bay ligt 30 minuutjes van de stad Hurghada en de meeste hotels hebben hun taxie’s . Een goede raad. Probeer een deal te slaan met de taxie die je voor het eerst gebruikt. Het hotel verdient er ook aan en kan soms zeer duur uitlopen! Als je weet dat wij amper 50 E£ betalen voor enkele trip en hotel ruim tot 15 euro per persoon vraagt.
Als je nog vragen hebt, mail je maar.
Divewoman
Dank je wel,divewomen, voor je tips! Wij kijken er erg naar uit en we zijn zeker dat we 10 prachtige dagen zullen beleven. grtjs, caroline.
Kijk ook eens op egypteforum.nl daar staat eveneens veel informatie over Egypte
hallo,
divewoman kun je mischien ook iets vertellen over dream beach in scharm el scheik of heb je aleen in hurghada les gegeven.Is er kort bij dream beach een strand? thkx
groetjes diane
Hallo,
Wij gaan in oktober ook naar grand makadi hotel. Is er toevallig iemand die er recent is geweest en die wat meer uitleg kan geven? De excursies, het hotel, het eten, tips en weetjes, dingen die goed zijn,…
Blijkbaar is niemand echt onlangs geweest???
Wij zijn heel benieuwd hoor.
Groetjes en tot binnekort.
Makadi is veel veanderd, meer hotels en meer russen…
De Excursies blijven voor heel Hurghada gelijk. wat een aanrader is, is Luxor. voor elk wat wils maar verschiet niet van de prijzen hier mensen. het leven is zowaar met 25% tot 35% duurder geworden. Nu voel je bijna niks als tourist van deze stijging maar tegen oktber nzouden de uitetentjes en al die kleine suplementen die je doet op verlof wel een stuk duurder kunnen zijn. voorbeeld: Luxor werd tot 2007 verkocht aan 35euro de man, wie meer heeft betaald tja, 35 was de prijs. nu gaat die prijs al naar 55 euro… via hotel heb ik prijzen tot 85 euro gehoord…
dingen te doen? In het hotel of er buiten?
Makadi is een bay alleen maar met hotel. voorlopig toch… voor de winkeljes en gezelligheid moet je in town zijn. Taxie hotel… is duur… voor de taxies hier… instappen kost 3LE en de eerste km is gratis. daarna is het 1LE per km… er zijn meters in de taxie
MAAR >>>> we zitten in egypte… wees voozichtig met de gevraagde prijzen…
Tip: breng wat briefjes van 1 dollar mee… voor bij het aankomen aan de luchthaven…
beter alles betalen in dollar en zeker NIET aan de reisleider… ZELF DOEN…
meer vragen? mail maar…
veel plezier… en tot in oktober
hoikes Divewoman, ik ben van plan te gaan duiken naar Makadi, het hotel Grand Makadi.
ben al jaren naar Sharm el sheik gaan duiken en ook hurghada, is het wel wat de moeit te MAKABI, welke reefs zijn er?
welke duikscholen?
fdan
das nu net jammer… maar dan … wanneer kom je? Ik werkte in Makadi, werd ziek en heb ontslag genomen maar begin een beetje verder in Makadi opnieuw te werken…
Makadi? een mooie duikplaats, als je teminste duikgidsen hebt en boten die je naar de mooie stekken brengt!
zeker niet bij Sub Aqua gaan duiken! was vorige werkgever, goed en top maar veranderd van management en nu SSI geworden… duur geworden en klote sfeer, daarom ikke daar weg!
wanneer kom je?
k zal subiet eens reisbureel bellen. Ik duik al 11 jaar te Egypte maar wil eens andere plaats. Ik was dit jaar is Oman, Hurghada ‘vind ik niet zo mooi’ en ik was ook in scharm dit jaar. eens zien wat de prijzen zijn eind dit jaar, k zou eind december willen vertrekken en nieuwjaar daar willen doorbrengen. k zal zien wat het kost en wat de mogelijkheden zijn. ik duik veel met Subex, ze kennen mij zeer goed te Sharm, en ik vermoed dat enkelen te Hurghada mij ook kennen.
groetjes
Freddy