Wij gaan in de herfstvakantie voor het eerst naar Djerba, naar Hotel Fiesta Beach. Kent iemand dit hotel, en weten jullie leuke excursies in Djerba?
Groetjes
Marijke ![]()
Wij gaan in de herfstvakantie voor het eerst naar Djerba, naar Hotel Fiesta Beach. Kent iemand dit hotel, en weten jullie leuke excursies in Djerba?
Groetjes
Marijke ![]()
Kijk even op deze pagina, daar staat je hotel.
www.arakea.be/site/hotel_25925.htm
En ecursies zijn er in overvloed
De djerba tour en de sahara tour zijn echte aanraders.
Groetjes maria
Hallo Marijke,
Hier is het adres van de Homepage van Hotel Fiesta Beach:
Op onderstaande link kun je ook een filmpje zien
http://www.sunny-hotels-tunisia.com/ipix/f…ash/hotels.html
als je op het rondje drukt (video ADSL) en nog een heleboel foto’s.
Op de onderstaande linken ook nog wat bewegende beelden:
http://www.sunny-hotels-tunisia.com/ipix/t…est/fiesta1.htm
http://www.sunny-hotels-tunisia.com/ipix/t…est/fiesta2.htm
Veel plezier ermee !
Pittie
Beste allemaal
Kijk voor reakties van bezoekers eens naar :
www.vakantiereiswijzer.nl
ga naar Afrika > Tunesië > Djerba > Fiesta Beach > reakties (13).
Wat je er leest is werkelijk goed !
De excursies zijn tof om te doen > huur ook eens een wagen voor één dag en trek er eens op uit in het binnenland ! Een aanrader ! Er zijn tal van rustige plekjes tussen olijfbomen, mooie zichten op zee én toch weg van de drukke kuststrook. Wees gerust, verdwalen zal je er niet doen, het eiland is niet zo groot hé.
Veel plezier in Djerba !
Yves
Hallo Marijke.
Je hebt inmiddels al een paar reacties gekregen waar je meer informatie kunt vinden over het hotel Fiesta Beach.
De excursies zijn inderdaad erg leuk om te doen, er is voldoende keus en het is zeer goede tijd om de Sahahra in te trekken.
Wat Yves je aanraad is ook te gek om toe doen, gewoon het eiland verkennen en eens de andere kant bezoeken waar je je soms alleen op de wereld waant. Wil je niet een auto huren dan kun je dat altijd per taxi doen, gewoon een prijs afspreken voor bijv. een halve of hele dag en de chauffeur brengt je naar plekjes die je zelf niet of moeilijk vindt en vertelt je van alles over zijn Djerba. Zoek wel een beetje een goede taxi uit en let goed op de prijs, sommige vragen de gekste prijzen, dus afdingen is ook hier de aangewezen methode.
Kijk ook eens voor meer informatie op de Djerba Groep, daar vind je de reacties en verhalen en foto’s van mensen die regelmatig terug keren naar Djerba.
http://groups.msn.com/DjerbaGroep
Je mag me ook altijd een mailtje sturen als je meer wilt weten.
Veel plezier
Marianna
Idd het is heel goed te doen om zelf het eiland te verkennen.
Wij hebben dat met de auto gedaan die hadden we geleent van een vriend die daar woont en werkt.
Je ziet dan echt de mooiste plekken en de wegen staan daar goed aangegeven vindt ik zelf.
Veel succes.
Goedendag,
ik ga in februari ook naar Fiesta Beach,
nu was mijn vraag is het daar een beetje toegangkelijk voor rolstoel gebruikers?? en hoe is het weer daar?? en wa vinden jullie van het hotel ginds en de ontvangst enzo??
Zijn er op Djerba ook hotels die in of vlak bij het centrum van Midoun zij??
Ik zoek me rot naar iets dat en aan het strand ligt en waarbij het centrum of iniedergeval wat winkeltjes en terrasjes aan te lopen zijn.
Het lijkt me zo mooi Djerba, maar wil graag n beetje centraal zitten!
Groetjes Farah
Hallo focus,
Voor wat betreft de toegankelijkheid van Hotel Fiesta Beach voor rolstoelgebruikers zal ik vanavond even naar Djerba bellen, daarover morgen dus meer. Wat het weer betreft kun je kijken op Het weer op Djerba.
Het is een prima hotel met een veel animatie en prima eten. Kijk ook eens op de
Djerba Groep daar vind je mensen die er onlangs zijn geweest en die je dus alles kunnen vertellen over hun verblijf daar.
Groetjes,
Marianna
Hallo focus,
Voor wat betreft de toegankelijkheid van Hotel Fiesta Beach voor rolstoelgebruikers zal ik vanavond even naar Djerba bellen, daarover morgen dus meer. Wat het weer betreft kun je kijken op Het weer op Djerba.
Het is een prima hotel met een veel animatie en prima eten. Kijk ook eens op de
Djerba Groep daar vind je mensen die er onlangs zijn geweest en die je dus alles kunnen vertellen over hun verblijf daar.
Groetjes,
Marianna
Hoi Farah,
.
De meeste hotels liggen direct aan het strand.
Ieder hotel heeft zijn ook eigen terrasjes, meestal ook aan het strand. Maar voor winkeltjes moet je echt of naar Midoun of naar Houmt Souk en daar vind je er te veel om op te noemen en ook de nodige terrasjes.
Je vind er wel een paar in de toeristen zone maar niet echt veel.
Djerba is inderdaad heel mooi, maar je kunt het niet vergelijken met bijv. Spanje, men heeft daar geen boulevards vol met winkeltjes en terassen en dat willen we graag zo houden.
Centraal zit je altijd, de meeste hotels liggen dichter bij Midoun dan bij Houmt Souk de gemiddelde afstand naar Midoun is zo’n 6 a 7 km. In Houmt Souk vind je de souks en het is ook wat groter dan Midoun maar beide zijn gezellige plaatsen om te bezoeken.
Groetjes,
Marianna
Dankje, haha ik zit net een nieuw onderwerp te plaatsen met deze vraag!
Ik ben zeker geen spanje-ganger daar ben ik ook absoluut niet naar opzoek!
Sterker nog ik ben er 1 keer geweest en van mij hoeft dat niet meer!
Maar wat ik wel erg leuk vind is dat je vanuit je hotel zo een plaatsje ik kunt wandelen enzo!
Ik heb een keer vlak bij Monastir gezeten maar aan de weg waar ik zat was niets, helemaal niets.
Alles moest met de taxi en dat vind ik eigenlijk jammer ookal was dat maar 10 minuten.
Dus dat gaat niet lukken denk ik dan!!!
Ik ga er zeker eens heen maar dan waarschijnlijk toch niet deze zomer, misschien maar es een weekje uitproberen in het najaar!
Nogmaals bedankt
Groetjes Farah
Hallo focus
Ik heb even voor je gebeld met djerba en Hotle Fiesta Beach is aangepast voor rolstoel gebruikers, dat vormt dus geen probleem.
Inmiddels heb ik begrepen dat bijna alle hotels die voorzieningen hebben getroffen. alleen op het strand blijft het natuurlijk een beetje moeilijk, maar de mensen daar zijn altijd bereid een handje toe te steken.
Dus dat komt allemaal wel goed. heel veel plezier daar en als je nog meer vragen hebt dan laat maar een berichtje achter of stuur een mailtje.
Bislemma,
Marianna
Marianna bedankt voor uw informatie