In oktober gaan mijn vrouw, haar zus en ik naar Indonesië, we starten in Jakarta en willen daar 2 nachten verblijven. De eerste dag komen we om 17:30 aan dan is het bijkomen vd vlucht en misschien een massage regelen en de volgende dag erop uit. Liefst verblijven we in niet al te grote hotels in familiesfeer mag ook een homestay zijn als het maar fris en betaalbaar is. En wat moet je gezien hebben als je in Jakarta geweest bent en niet onbelangrijk wel restaurant mag je niet missen.
Had gehoopt op wat recente info maar is kennelijk niet voorhanden
Ik ben één keer in Jakarta geweest, en dat is voor mij meer dan genoeg! Je zou kunnen overwegen in Bogor te overnachten, dat is meer de moeite waard.
Qua bezienswaardigheden zijn de haven van Jakarta en het National Museum wel leuk.
Ik ben ook geen fan van Jakarta en reis het liefst meteen door. Zoals Jenny al zegt: Bogor is een betere keuze
Bogor heb ik eigenlijk als volgende bestemming op mijn lijstje staan, heb het idee dat ik de musea van Jakarta niet mag missen evenals cafe Batavia en de haven. We hebben een hele maand de tijd voor west Java en Bali dus tijd genoeg. Mocht Jakarta niet bevallen dan maken we ons even snel weer uit de voeten. Ik maak altijd een grove planning en blijven daar waar we het naar ons zin hebben wat langer. Iig bedankt voor jullie reactie.
Ook wij proberen Jakarta altijd zoveel mogelijk te vermijden. De (oude) haven en omgeving is leuk omdat je daar nog koloniale sporen vind en de bekende schepen met hout uit Kalimantan aankomen. Jakarta is een enorm drukke stad met smog en files. Fascinerend voor een dag (hooguit 2) en daarna snel verder naar rustigere gebieden op Java.
Jakarta is geen mooie culturele stad, maar een verblijf van 2 dagen is zeker de moeite waard om een keer te doen. Ik hoor vaak dat mensen niet willen terugkeren naar Jakarta, maar dat het toch een hele ervaring was om een stad te zien waar zo’n 10 miljoen Indonesiers uit het hele land leven.
Wat betreft hotels in Jakarta: ik denk dat het lastig is een echt “familiehotel” te vinden. Er zijn echter veel wat kleinere hotels en sommige hebben enigszins traditionele sfeer, zoals Take’s Mansion (Centraal Jakarta, dichtbij Monas).
Wat betreft bezienswaardigheden: ligt er helemaal aan wat je interesses zijn. Als je geinteresseerd bent in cultuur, dan is het nationaal museum misschien interessant en kota (het oude batavia). Of bijvoorbeeld de oude Nederlandse begraafplaats Ereveld. Verder zou je kunnen denken aan Pasar Baru. Maar als je het het moderne leven in Jakarta mee wilt maken moet je naar populaire malls gaan. Er zijn er heel veel, varierend van goedkope/hectische malls zoals ITC Kuningan of Mangga Dua tot luxe malls zoals Plaza Indonesia en Pacific Place. Als je maar 2 dagen blijft is het erg van belang om de lokatie van je hotel strategisch uit te zoeken, aangezien het verkeer heel hectisch is, zou ik aanraden een hotel te zoeken dichtbij de “attracties” die je wilt bezoeken. Als je specifieker advies wilt of vragen hebt, laat het me gerust weten. Ik heb aardig wat tijd in Jakarta doorgebracht dus wie weet kan ik jullie verder helpen.