Hotel Cipta Jakarta

Ik heb verschillende keren gelogeerd , waarvan in 2004 meer dan 1 week .
Qua prijs is gunstig , bijna te vergelijken met de 2 Ibis hotel op dezelfde straat .In 2009 heb ik 2 nachten gelogeerd voor Rp 399.000 perkmr incl ontbijt.
Heeft een intieme ontbijtzaal en klein restaurantje waar je gratis kan internetten.
De ontbijtbuffet is eenvoudig , ook omdat het tot een 3* klasse behoorde.
Alleen weet ik niet of het een internationale klasse is , wel weet ik dat het vroeger een 3* Melati hotelklasse was .
Voor die prijs heb je een standaard kamer , redelijk ruim en schoon , je hebt ook een Spa Massage mogelijkheid.
Heb ik niet geprobeerd , omdat ik “altijd” naar de paar meter verder gelegen Bersih&Sehat Spa-Massage (ISO Certifikaat) gaat .
Waar je daarna bij de Midori Japans restaurant kan uitpuffen , en lichte versnaperingen kan nemen .

Centraal gelegen bij Jln K.H Wahid Hasyim ,** pal** bij de uitgang van Jalan Jaksa (" backpacker area ").
Naast Ayam goreng Ibu Suharti , de “beroemde” gado gado Jalan Cemara (een begrip in Jakarta) en andere eetgelegenheden , chinees , europees etc .
Op loop afstand van Aryaduta Hotel , Sarinah Depart. Store , Jalan Sabang waar je ook in restaurants (o.a Slizers , Warung Ampera= Indonesisch en diverse K5 stalletjes).
Kortom je zit goed .

http://www.indo.com/hotels/ciptahotel/

De personeel zijn standaard Indonesisch vriendelijk , wel merk je dat het niet echt een Internationaal (Westers) hotel is .
In die paar keren dat ik daar ben geweest heb ik " weleens" een Orang Bule toerist gezien.

Ik heb de indruk dat daar regionale toeristen komen uit bv Malaysia-Singapura- en andere Asean landen.