Ho(s)tel prijzen

Beste forum leden,

In juli 2011 ga ik voor 3 weken naar java en heel miss bali. Ik heb op deze site geprobeerd iets te vinden over de prijzen op java maar kan helaas niks vinden. Verder heb ik mijn lonely planet besteld dus daar moet ik nog even op wachten.

Zou iemand kunnen vertellen over de prijzen van ongeveer afgelopen jaar zodat ik een beetje kan bedenken wat ik per nacht kwijt zal zijn.

Ik reis met zijn 2en en wil midden klas overnachten. Dus redelijk schoon en een douche. Dit mag gedeeld en heel luxe airco is geen pre een vin mag ook.

Alvast hartelijk bedankt voor reacties.

Groetjes mariëlle

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer App

Kamers met fan en eigen douche beginnen rond de 10 euro. Voor 15-20 euro heb je een kamer die meer aan westerse standaards voldoet, dus net wat leuker ingericht, niet uitgeleefd, betere bedden, warm water en soms AC.

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt!

Hèy jenny

Bedankt voor je super snelle reactie! Ik zat inderdaad al rond deze prijs te denken.

Het eten is zeker ook ongeveer 10 euro per avond? Vanuit gaande dat je gewoon een redelijke rijst maaltijd neemt met wat te drinken?

Groetjes

Ik eet voor minder.

Alcohol is duur, maar als je je beperkt tot maximaal een biertje dan moet je voor 10 euro per persoon rond kunnen komen. Let wel: er zijn enkele luxe en touristische restaurant die meer vragen! En juist op touristische plekken ligt de prijs-kwaliteit verhouding behoorlijk scheef.

Hai,

Ik weet niet waar je heen wilt op Java. Als je naar Yogjakarta gaat, dan kan ik je het Tullips hotel aanraden. Mooi en schoon. Het is niet te groot. Ik denk dat het ongeveer €15 per kamer is. Het is van een nederlander en dus ook volgens die standaarden.

gr.

Hey,

Dankjewel voor de tip!! Hij staat niet in de lonely planet vermeld dus zou je mij iets kunnen geven waardoor ik daar weet hoe ik er kom of waar het is.

Groetjes

Hoi,

Ik heb de site voor je. http://www.hotel-tulips.com/
Het is zeker de moeite waard. Wij hebben toen vanuit Nederland gereserveerd. Het zit gelegen in een vrij rustige straat. Had je nog meer tips nodig?

groetjes

Haha nu we toch bezig zijn. Is het slim om van te voren ons hotel in Jakarta te boeken? We komen om half 6 's avonds aan. En nou heb ik wel het een en ander gelezen over een bepaald taxi bedrijf maar zijn er ook hotels met pick up service en is dit slim? Of betalen we dan veel te veel? En is Jalan Jaksa Area aan te raden om een hotel te boeken of zeg je van je kunt beter ergens anders zoeken.

Verder willen we tijdens de reis zelf de hotels zoeken, willen hier nog niet te veel vast leggen

Ja, het is wel handig om alvast dit hotel te boeken in Nederland. Dat gaat prima via de e-mail. Het is niet zo ver weg van het vliegveld of de trein. Even afhankelijk hoe je wilt reizen. Het is trouwens Yogjakarta en niet Jakarta zoals je typt. Dat er geen verwarring ontstaat hihi. In principe kun je gewoon een taxi nemen als je aankomt.

Ik weet dat jouw bericht van het Tulips hotel ging over yogyakarta. Maar mijn vraag daarna over het te boeken hotel gaat over Jakarta. Voor de dag dat we aankomen.

En ik las in de lonely planet dat Jalan Jaksa Area een buurt is in Jakarta waar veel low budget hotels zitten met veel backpackers en vroeg me of dit een beetje een leuk deel van de stad is.

Hopelijk begrijpen we elkaar zo weer :wink:

Goedemorgen,

Ow ja sorry, dat klopt. Dat hotel zegt me niets in Jakarta. Daar ben ik nooit geweest. Ik heb ooit in het Ibis hotel in Jakarta geslapen.

groetjes

Hoi mariellep,
Het is wel handig om een hotel te boek van te voren. Heb ik ook gedaan in Jakarta. Jakarta is groot, druk en chaotisch. Jalan Jaksa is echt voor de budget reiziger en is eigenlijk een beetje vergane glorie. Is nu minder dan het een aantal jaren geleden was. Ik had een hostel iets buiten het centrum, Wisma Tujuh. Nette kamers met koelkast douche westers toilet, maar hier betaal je dan ook voor. Over pickups van hotels weet ik niks,m aar als je een taxi neemt zorg er dan voor dat hij een meter heeft (BlueBird) en kijk uit oo het vliegveld en zorg dat je de goede taxi pakt!
Verder is in Yogyakarta losmen Bladok een goede keuze. Geen warm water maar wel net verzorgde kamers, goed restaurant en een zwembad. En dat in het centrum voor 110.000 rp per nacht, dus ongeveer 9 euro. Voor 10 euro kun je zeer goed slapen op Java en zoals al eerder gezegd je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Eten voor een tientje is echt een eitje…beetje nasi goreng kost rond de 30 a 40 duizend rp en een large Bintang is 35.000 rp dus bij elkaar nog geen 100.000 rp en dus ver onder de tien euro…
Veel plezier met de voorbereidingen.

Hèy jorritcasper

Bedankt voor je duidelijke reactie en tips.

Groetjes mariëlle