hotel, border crossing

goedendag,

Binnenkort vertrek ik met mijn vriend naar Costa Rica. We vliegen op San Jose, maar zijn niet van plan daar lang te blijven. Heeft iemand een tip voor een leuk hotel de eerste nacht? Andere tips voor leuke hotels (in monteverde, arenal, Nicaragua (Granada), torteguero, puerto viejo, bocas del toro, Jaco) zijn ook van harte welkom!

Kan iemand mij antwoord geven op hoe het geregeld is aan de border crossing? Hoe lang duurt het ongeveer, wat zijn ongeveer de kosten (i.v.m. verhalen over afgezet worden) en het feit dat je visum nog geldig is. Wij willen zowel naar Panama als Nicaragua, maar vliegen heen en terug vanuit San Jose. In Thailand kregen wij namelijk op de luchthaven een officiële boete, omdat wij per vliegtuig het land waren binnengekomen, maar per bus over de border crossing naar Laos zijn gegaan. Hierdoor was ons visum blijkbaar verlopen…

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groet!

San Jose heb je in 1 dag wel gezien, als je niet veel dagen in Costa Rica wil blijven dan mis je eigenlijk niks als je het overslaat, je kunt dan een hotel in de buurt van Alajuela pakken (dichterbij het vliegveld) en naar Nicaragua afreizen en terug gaan via Monteverde, Arenal, Tortuguero, Puerto Viejo, Panama.

Voor Visum hoef je niet druk te maken, je krijgt zonder probleem je stempel bij binnenkomst en een verblijf van maximaal 90 dagen. Als je 72 uur buiten de grenzen bent geweest dan kun je weer 90 dagen blijven. Per vliegtuig binnen komen en per bus het land uit is geen probleem, al kan het zijn dat in het vliegtuig gecontroleerd wordt of je al een reservering hebt gemaakt om het land uit te gaan binnen 90 dagen. Dat kan per vliegtuig of bus, eventueel via een inwisselbaar vliegticket, daar is al het een en ander over geschreven.

Hola,

Zoals Rumba al schreef is er een kans dat als je per vliegtuig het land binnen komt ze willen dat je een ‘uitreisbewijs’ hebt.

Wat betreft hotels in Granada, welke klasse wil je? Hieronder hotels in het centrum van Granada:
high budget = Hotel Plaza Colon
middle budget = Hotel Con Corazon
low budget = La Siesta

Saludos,
Sole

Hola Josse14

Wij gaan op 18 November naar Costa Rica en zijn nu aan het plannen.
Voor Bocas del Torro kan ik je “Lulu’s” aanbevelen. Leuk hotel, goed geprijsd, heel groot balkon boven en dicht bij town.
Ook Boquete is een mooie plaats; daar verbleven wij bij een nederlandse koffieboer.

Fijne reis.

Dank voor de tips!
Als wij naar nicaragua en panama reizen en tussendoor of daarna weer naar costa rica gaan, hebben we dan een gele koorts vaccinatie nodig?

Ik wil ook graag paardrijtochten maken, daar nog tips voor?

Groet!

Gele koorts is niet nodig, daarvoor moet je al zuidelijker naar Amerika.
Paardrijden is de moeite waard in de regio Puerto Viejo Manzanillo.

Tot twee jaar geleden werd er nog gecontrolleers bij de grens of je wel een gele koorts vaccinatie had als je uit bijvoorbeeld Colombia of Panama kwam. De laatste twee jaar heb ik hier niets meer van gemerkt.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Komende vanuit Panama heb je geen gele koorts vaccinatie meer nodig.

Paardrijden kan overal in Costa Rica, behalve in het centrum van San José…
Er is een tocht vanuit Monteverde te paard, te voet en per jeep naar La Fortuna.

dank voor alle tips, wij hebben er heel veel zin in!!