Hallo beste mensen ,
Mijn naam is Babs en ga 2 mei 2005 als alleenreizende vrouw
naar Kusadasi .
Graag had ik wat tips gehad over kusadasi
de do &don’t s, en heeft iemand ervaring met hotel Batihan .Hoe is het hotel? heb je er goede of slechte ervaringen mee.
En zijn er nog meer mensen die er zijn in de eerste week van mei ?
Hoe is het weer dan ?
En is het veilig om als vrouw alleen er rond te dolen ,of kan ik er zo beter :ph34r: bij lopen ? geintje
In ieder geval kijk ik er erg naar uit ,ben dol op de turkse keuken
en de mensen ,dus ik hoop dat ik ginder die ervaring nog steeds zal hebben .
Ps ,ik vlieg met Onur air ,maar ben op een andere site zoveel negatieve dingen tegengekomen , dus graag ook mensen met ervaring met deze maatschappij.
Ik heb de hele zomer in Kusadasi gezeten (hostess) en ook in hotel Batihan. Het is een goed hotel, mooi gelegen aan Long Beach. Je kunt er zeker als vrouw rustig alleen rondlopen, heb ik ook 7 maanden gedaan Aan dit strand vind je meerdere hotels, dus je zult nooit alleen over straat/strand lopen.
Je kan heel makkelijk naar het centrum met het dolmus busje, kost je ong. 1 euro en 10 min. daar ben je als vrouw ook heel veilig hoor.
Tuurlijk zullen de mannen je lastig vallen om je in hun winkeltje te krijgen en mee uit vragen. Ik ben ook meerdere keren ten huwelijk gevraagt
Bezienswaardigheden die je zeker moet zijn zijn o.a. Efeze, hele mooie ruinestad op 30 km van Kusadasi… kan met excursie (meer info en erg gezellig) of natuurlijk op eigen gelegenheid.
Je kan er natuurlijk ook de standaard excursies doen, maar zeker als je eerder in turkije bent geweest ken je vast de Hamam… oh, echt heerlijk, da’s nou iets van ik mis: die heerlijke massage’s
Ik hoop dat er een paar mooie cruiseschepen liggen als je er bent, dat is echt gigantisch om te zien.
Maar als je nog wat tips wilt hebben of andere dingen wilt weten, dan hoor ik het wel… Heel veel plezier in ieder geval!!
Hoi Lizz
hartelijk bedankt voor je snelle reactie .
Mischien een rare vraag maar heb je mischien ook foto’s van kusadasi die je me kan mailen ?
r.zilver@quicknet.nl
Hoe ging jij met het opdringerig gedrag om ,heb je nog wat tips voor
me wat ik beter wel of niet kan doen .
Ik heb deze reis nl.in een opwelling geboekt omdat ik me niet zo lekker in mijn vel voelde ,en er echt tussenuit moest ,maar ik begin nu te twijfelen of ik daar wel goed aan gedaan hebt om alleen te reizen naar turkije ,maar je hebt me voor een stuk al gerust gesteld
alvast bedankt en groetjes babs
Wij gaan al jaren naar Turkije, en ik voel me er zalig!
Mijn moeder is 70, zij voelt zich niet snel ergens thuis, maar zet haar in Kusadasi neer, en je ziet haar niet meer terug!!
Ze gaan dit jaar samen(70 en 75) lekker weer erheen, en verheugen zich er behoorlijk op!!
We zijn nu 5 keer daar geweest, en beslist nog niet voor de laatste keer.
Wat ik vooral doe om met dat opdringerige om te gaan is nergens op reageren. Misschien als je ergens al eens geweest bent eens vriendelijk knikken, en verder niets. Ook ik loop regelmatig alleen rond, en kom ook in de kleine straatjes, maar nergens last van.
Ga je vooral verheugen op je vakantie, vooral als je het zo nodig hebt, je zult er beslist van genieten
Dank je wel voor je reactie ,ik heb er zeker wat aan .
Ik begin er toch zin in te krijgen om te gaan ,
eerlijk waar ik had bijna geannuleerd .Ook omdat men zei op een andere site dat het hotel Batihan dat ik geboekt heb niet
zo goed is ,nou ja ik ga gewoon ,laat het allemaal op me afkomen ,
en ga zeker proberen tot rust te komen .
Ook ga ik zeker de excursies doen ,weet je er mischien ongeveer
wat van hoeveel dat gaat kosten en waar ik dat het beste kan laten organiseren ?
Nou ik hoor het nog wel ,ik wou wel nog even kwijt dat ik dit een gezellig forum vindt .
Ephesus is zeker een aanrader. Omdat je veel info daar krijgt boeken wij het meestal bij de reisorganisatie, maar je kunt het ook gewoon in het centrum boeken.
Als wij in het centrum boeken gaan we of naast app Akdas, of nabij app Akdeniz. Klinkt makkelijk voor ons , maar voor jou probeer ik je een route te geven.
Ga uit van het centum, daar staat aan het eind van het grote plein een oud stadspoortje. Ga met je rug naar het poortje en het plein staan, dan ligt de ene(bij Akdeniz) rechts aan de overkant(er staan ook brommers voor de deur, en hij zit net naast de barstreet). De andere ga je op dat moment naar links, de hele straat uit, en bijna op het eind kun je naar links, daar zit Akdas, en ook Floyd, een Ned restaurant(niet dat ik daar kom, maar als richtlijn!). Dasn zitten ze net voorbij de dierenwinkel. Er zit een vrouwtje en een turkse man, zij komt uit nederland.
Duiveneiland is gewoon leuk om eens heen te gaan, ook ivm de vissersboten die daar liggen en het mooie uitzicht.
Op woensdag is er markt in Söke, zeker een aanrader. Gewoon naar het busstation en met de bus gaan, is echt een belevenis, en goed te doen.
Onur vliegen wij ook mee, niet voor de eerste keer. Prima maatschappij, dames opzich best vriendelijk engels slecht, en eten prima, dus geen probleem! Negativiteit houd je over elke maatschappij, veilig zullen ze echt wezen anders mogen ze niet opstijgen van Schiphol!
Ga verder gewoon lekker rondkijken en ontdekken, lekker eten en genieten
Veel plezier, wij zitten vanaf de 1ste mei in Alanya, ik hoor het wel als jij, en wij weer terug zijn(eerst maar eens lekker weg! )
Groetjes
Annemiek