Ik ben 6 januari voor 3 nachten in Beijing in mijn uppie. Ik heb gemaild naar het Leo Hostel en andere maar ik hoor maar niets terug. Ik heb ze gemaild om te vragen of zij mij in ieder geval kunnen ophalen van het vliegtuig. Nu zijn ze ook te boeken op hostelworld etc, maar hoe weet ik dan dat de reservering vast staat omdat ze al niet naar mij terugmailen? En hoe krijg ik dan voor elkaar dat het hostel mij op komt halen…
Snap best dat iemand denkt dat het vervoer etc te doen is maar ben ook maar een meissie alleen en ophalen vind ik toch wat prettiger.
Kan iemand mij ook helpen aan het emailadres van 365 inn, dit lijkt mij ook wel wat.
Hopelijk kan iemand mij helpen. In ieder geval alvast hartelijke dank.
Via hostelbookers kreeg ik netjes bericht van hostelbookers én van de diverse hostels. Wij gaan in Beijing naar het Qianmen hostel. Van hen hadden wij binnen een dag bericht dat ze onze reservering hadden ontvangen en of ze ons nog ergens anders mee van dienst kunnen zijn.
Lodging inderdaad het beste via hostelbookers, hostelworld of ctrip.com boeken. Je krijgt altijd een bevestiging per mail.
Afhankelijk van het tijdstip waarop je arriveert: Beijing metro´s rijden van ´s ochtends vroeg tot rond 23:00. China is een zeer veilig land, ook voor meisjes (kom je uit 1974?).
Verstandig om op het vliegveld direct 2500/3000 RMB uit een automaat te halen, je zult toch veel met cash gaan betalen en kunt het beste steeds het maximum halen in verband met opnamekosten.
Dan neem je de Airport Express (RMB 25) van Terminal 2 of 3 (afhankelijk van de vliegmaatschappij arriveer je op 1 van deze terminals) tot het eindstation Dongzimen, een zeer relaxte ervaring.
Hier overstappen naar metrolijn 2, een kwestie een paar trappen en gangen, een kaartje voor RMB 2 kopen uit een automaat of bij een loket. Lijn 2 kan afhankelijk van het tijdstip van de dag wel erg druk zijn, dus houd rekening met het sjorren van bagage en naar binnen persen. Neem die lijn tot station Qianmen (Lijn 2 is een ringlijn, dus links- of rechtsom maakt niet zo heel veel uit, rechtsom is iets sneller). Omroepen worden in het Chinees en Engels gedaan, alles is tweetalig.
Bij Qianmen verlaat je het metrostation aan de zuidwestkant en neemt Meishi Jie (niet de winkelboulevard Qianmen Dajie nemen) en steekt het beste over naar de andere kant van de straat bij de verkeerslichten voor voetgangers. Slechts een paar honderd meter lopen. http://p.hb-assets.com/images/hostel/29000/29510-map.jpg
Hier zitten veel populaire (budget) hostels, zoals Qianmen, Leo, 365 Inn en ook het Far East Hotel.
Dit kost je 27RMB en een beetje energie.
Een taxi is ruim 100RMB, print het adres en kaartje van de website van het hostel wanneer je voor deze optie gaat. Qianmen Hostel heeft Airport Pick-up voor 150RMB. Sowieso een afdruk met het adres van je hostel meenemen zodat je de weg kunt vragen. Maar simpeler kan bijna niet.
Bedankt allen voor de reacties, heb er echt wat aan. Hostel is nu geboekt zodat ik in ieder geval mijn visa kon aanvragen. Ik ga zekers nog die van jullie bestuderen. Ik kom 's middags aan rond 2 uur aan vanuit Manilla, dus mooie tijdstip voor de spits (neem aan dat die daar ook is) En ja meissie was een beetje overdreven, maar ik heb geen enkele ervaring met alleen op pad gaan, dus een beetje onzeker wat ik daar allemaal kan verwachten. Ik ben wel erg blij met het feit dat er hier staat dat Beijing veilig is.
Nog even een dom vraagje. Heeft het nut om wat yaun hier vandaan mee te nemen omdat jullie het allemaal over rmb praten? Op de heen weg heb ik een paar uurtjes op xiamen voordat ik doorvlieg naar Manilla. Thanks again