Leuk om te lezen al de tips! Wij gaan van 6 nov tot 14 dec naar Nicaragua en ik zoek nog een leuk adrss voor homestay in Miraflor , we reizen met 2 kleine kinderen. Alle tips zijn welkom! Het vervoer naar Miraflor vanuit Estelli als had ik begrepen niet zo geweldig?
Je kunt een homestay het beste ter plekke boeken bij het kantoor van UCA Miraflor. Daar kunnen ze je een familie aanraden die het beste bij jullie wensen past. Het kantoor zit in Estelí, vanuit hier gaan er bussen (oude Amerikaanse schoolbussen) naar UCA Miraflor, is prima te doen
Hallo, bedankt voor je reactie! Ik zie een beetje op tegen de weg naar mirAflor toe. Klopt het dat dat een erg slechte weg is. Hoelang duurt deze rit ongeveer?
Het ligt eraan waar je naar toe gaat (zona baja, zona intermedia of zona alta) hoelang de busrit duurt. Bij het kantoor in Estelí kunnen ze je dat precies vertellen. Kijk je gaat natuurlijk wel naar een natuur reservaat en het platteland, dus je rijdt niet op asfalt, dus ja er zitten wel regelmatig kuilen en hobbels in de weg, maar je rijdt wel gewoon over een weg en ik vond de busrit prima te doen.
Hallo! Bedankt voor je reactie, is het op tijd om dit te regelen als we in estelli zijn of z ouden we dit al in nederland vast moeten leggen? Heb je naam van een goed gastvezin met kinderen? Bedankt!
Het makkelijkste is om dit ter plekke te regelen en te boeken. Het is niet nodig om van te voren al te gaan boeken. Ik heb zelf ook bij een gastgezin gezeten met kinderen, maar geen idee meer hoe zij heten. Je kunt het beste aan de medewerkers in het kantoor in Estelí vragen en laten weten wat jullie voorkeuren zijn, zij weten dan precies welke gezinnen het beste voor jullie zijn.
Als je echt helemaal geen woord Spaans spreekt, zou ik niet bij een gastgezin gaan, maar overnachten in een guest house of eco cabin in het park.
Als je een beetje Spaans spreekt, is een gastgezin wel aan te raden. Het is heel bijzonder om te zien en ervaren hoe zij leven. Ook al kun je niet veel praten, je ziet heel veel en kunt met je handen en voeten communiceren.