**Holland schittert tijdens WTM **
Tijdens de World Travel Market (WTM) in Londen, wereldwijd de grootste toeristische vakbeurs, verloot het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) drie 121 Gassan diamanten ter waarde van ruim 20.000 euro voor het goede doel ‘Just A Drop’. Britse celebrity Bianca Gascoigne, dochter van de Britse voetballer Paul Cascoigne, reikt de eerste diamant uit. Andrew van der Feltz, vestigingsmanager NBTC-Groot-Brittannië: “Wij vinden het belangrijk om op een creatieve manier ons steentje bij te dragen aan ‘Just A Drop’. Op deze wijze proberen wij zoveel mogelijk geld te verzamelen voor dit goede doel en indirect promoten wij ook Holland.” De WTM vindt plaats van 6 tot en met 9 november.
Al een aantal jaar bedenkt het NBTC een ludieke manier om geld te verzamelen voor het goede doel en om zoveel mogelijk bezoekers te trekken naar het Holland Meeting Point. Dit jaar maken bezoekers aan het Holland Meeting Point - door middel van een kleine donatie aan ‘Just A Drop’ - kans om één van de diamanten te winnen.
‘Just A Drop’ is het enige liefdadigheidsfonds van de reis- en toeristenindustrie wereldwijd en is actief in gebieden waar geen schoon (drink)water is. Zij zorgen ervoor dat kinderen en hun families toegang krijgen tot schoon water, bijvoorbeeld door het slaan van putten, het plaatsen van waterpompen en door voorlichting op het gebied van hygiëne en gezondheidzorg.
Sneak preview ‘Dans & Muziek’
Het NBTC heeft 2007 uitgeroepen tot het themajaar Dans & Muziek. Tijdens de WTM zal Dans & Muziek gepresenteerd worden aan de wereldwijde toeristische industrie alsmede de Engelse media. In samenwerking met Den Haag Marketing & Events wordt een sneak preview getoond van de activiteiten van het Nederlands Dans Theater, het Holland Dance Festival en CaDance.
Fotobijschrift:
Andrew van der Feltz (NBTC-Groot-Brittannie) en Fiona Jeffery (Voorzitter Just A Drop) verwachten een schitterende opbrengst.
Bron: www.nbtc.nl