Hoi, mijn naam is Walther en ik wil samen naar India

Beste allemaal.

Mijn naam is Walther Suk en ik hoop op een reisgenootje naar India. Eerst even wat informatie over mezelf:

Mijn leeftijd wordt in januari .a.s. vijftig jaar. Momenteel ben ik woonachtig in Alkmaar, Noord-Holland. Mijn maatschappelijke status is ongehuwd en ik heb geen relatie. Ik ben ook niet op zoek naar een relatie of intiem kontakt in de eerste, tweede en derde plaats maar vriendschap en gedeelde interesses zijn voor mij wel belangrijk.

Mijn interesses betreffen het volgende: Healing, reiki, yoga en meditatie, satsang, de teachings van Mooji, Papaji en Eckhart Tolle, klankschalenconcerten en alles wat met spiritualiteit te maken heeft. Daar hoort niet bij: sjamanisme, wicca, voodoo, wintie, Oneness University en ook geen geïnstitutionaliseerde stromingen. Ik ben reikimaster en kan een bepaald soort healings geven en het is mijn wens om mij in India verder te gaan ontwikkelen als meditatieleraar.

In 1993/94 ben ik zes weken in India geweest en de spirit van het land heeft mij een enorme uplift gegeven. Toen ging ik als backpacker, tegenwoordig zou ik een iets comfortabeler manier van reizen verkiezen. Omdat ik weinig luchtvaartmaatschappijen ken heb ik geen specifieke voorkeur maar ik laat me graag informeren daar over. Het mooiste wat ik in India heb meegemaakt was dat ik een bedelaar zag die geen benen had maar twee voetjes onder zijn heupen. Hij bewoog zich voort op een karretje en twee slippers aan zijn handen omdat hij daarmee over de grond ging om zich voort te bewegen. Hij vroeg om een aalmoes met een glimlach op zijn gezicht die echt was. Ik kon aan die glimlach zien dat hij helemaal gelukkig was en in harmonie met zichzelf. Als dat niet zo geweest was had ik dat wel gezien. Natuurlijk heb ik hem wat gegeven want ik vond het zo bijzonder dat deze man zo in harmonie was.
Verder; ik heb een ritje gemaakt op de rug van een olifant die me blessings gaf met zijn slurf op mijn hoofd toen ik de saddhu op zijn rug een fooi gaf. Toen gaf ik hem een banaan en toen gaf hij me weer blessings.
Ook de tempels en markten van India vind ik interessant om te bezoeken. Ik hou van alles wat cultuur is en heb daarom ook een aantal theatervoorstellingen bezocht. Over het geheel genomen vind ik de geest van het land en de bevolking erg inspirerend ook al moet je vaak wel geduld hebben. Bovendien kan het erg vermoeiend zijn als je dagen achter elkaar in armoedige omstandigheden zwaar aan het sjouwen bent met je bagage om van A naar B te komen.

Ik heb geen duidelijke ervaringen die ik echt heel naar vond maar ik hoor wel van dode mensen die je in de straat ziet liggen en de schrijnende armoede gaat me ook aan mijn hart. Bovendien kan het ook onveilig zijn in je eentje en om dat risico te verminderen zoek ik een reismaatje en/of reisgezelschap.

Souvenirs die ik heb meegenomen zijn kleine flesjes parfum, kettinkjes van halfedelstenen en twee overhemden die na twintig jaar nog niet versleten zijn. Bezittingen zeggen me niet zoveel en je moet het allemaal maar meesjouwen maar een klein aardigheidje als een steentje of een lapje stof vind ik wel leuk. Maar het liefst draag ik zo min mogelijk spullen met me mee.

India is het enige niet-Europese land wat ik heb bezocht afgezien van een tussenstop in Abu Dabi maar dat telt niet want ik ben daar het vliegveld niet af geweest. Landen waar ik nooit naar toe zou willen gaan zijn de Verenigde Staten, eigenlijk is dat het enige land waar ik zo’n uitgesproken aversie tegen heb, vanwege het materialisme wat daar heerst. En als je tussen een groepje fanatieke religieuzen terecht komt ben je ook niet blij. Dat is maar één aspect van de States en er zijn ook positieve kanten aan dat land maar het trekt me gewoon niet.

Als reisvervoersmiddel in India vind ik de trein erg geschikt maar eventueel een binnenlandse vlucht zou ook mogelijk zijn als de afstand erg groot is.

Het is mijn specifieke wens om een ashram in Rishikesh te bezoeken maar ik wil langer in India verblijven dan alleen in de ashram en daarvoor denk ik dat dat gedeelte misschien gezamenlijk gedaan zou kunnen worden. Dan ga ik niet helemaal tot het gaatje om de erbarmelijkste omstandigheden te trotseren maar een paar excursies en wandelingen door de natuur staan zeker op mijn verlanglijstje. Ook een tempelbezoek zou fijn zijn. Verder houd ik er erg van om een weekje of twee puur te ontspannen aan het strand of in een lommerrijke omgeving. Een lodge, pension of beach resort met een paar pittoreske strandtentjes om te ontspannen met een raita en een inheemse maaltijd en dan eerst een tijdje onthaasten, de stress van het westerse leven van je af laten glijden en dan met vernieuwde energie verder reizen.

Het is mijn bedoeling om volgend jaar rond juni, juli te vertrekken en dan zeker twee maanden onderweg te zijn. Dat is dan exclusief mijn bezoek aan de ashram. Ik vraag me af of ik daar ook reisgenoten voor vind dus dat doe ik dan waarschijnlijk op eigen houtje. Mochten er onder jullie echter mensen zijn die ook graag een ashram bezoeken dan vind ik het natuurlijk prachtig om ook dat samen te ondernemen. Dit met dien verstande dat ik daar wel een opleiding ga volgen maar je kunt er ook heen gaan om zelf meditatielessen te krijgen en dat is heel ontspannend en inspirerend.

De komende tijd zal ik actief zijn op dit forum om jullie te leren kennen en te kijken hoe de interesses verdeeld zijn. Voor nu wens ik jullie vruchtbare zoekacties naar een reisgenoot en inspirerende reizen in goede gezondheid. Graag tot ziens,

Walther Suk

N. B. Ik rook shag maar daar kan ik in de juiste omstandigheden drastisch mee minderen. In India kun je losse sigaretten kopen en dan zit je niet met zo’n baal tabak waar je vanaf moet. In Nederland houdt het leefritme me vast in de gewoonte om regelmatig te roken maar In India verwacht ik een betere energie om daar paal en perk aan te stellen. Ik rook ook geen hash of weed en stel er prijs op dat mijn reisgenoten dat ook niet doen maar dat staat open. Het enige wat ik aan genotsmiddelen neem zijn koffe, sigaretten en een sociaal biertje. De rest is uitgesloten.

Hoi Walther, welkom op Wereldwijzer! JE kunt het beste een oproep plaatsen in ons Reisgenoten forum.

Dank je wel Zaan, dat ga ik doen :slight_smile:

Walther

Geen dank :slight_smile: