hoeveel tijd borneo??

Dag,

Mijn vriend en ik gaan van 6 nov tot 6 dec naar maleisie en borneo.
Heeft er iemand een idee hoeveel tijd we in borneo en hoeveel tijd in maleisie zouden spenderen.
Dit ivm het plannen van de reis en boeken van binnelandse vluchten al in nederland.
Thanx,
Grs Hanneke

Hoi,

wat voor type reizigers zijn jullie en wat zijn jullie wensen? Strand of alleen cultuur of een mix van beide?
Willen jullie gaan duiken of niet? Zijn jullie stadsmensen?

Je ziet veel vragen dus probeer aan te geven wat jullie van plan zijn en wat de wensen zijn.

Gr. Frank

We zijn vooral natuur en af en toe ook stads mensen en duiken doen we ook erg graag.

Ik weet niet wat voor weer het is in November als je naar Sipadan gaat om te duiken. Het is wel een van de beste duikplaatsen ter wereld dus neem genoeg tijd voor Borneo, minimaal 2 weken. 3 weken Borneo en 1 week west Maleisië kan ook vooral omdat jullie graag duiken.

Er is genoeg te zien dus 4 weken is ook niet genoeg voor dit land dus je zult toch een keuze moeten maken waarbij de combinatie van jungle, orang oetans en strandverblijf afwisselend is en dit vind je op Borneo.

Op het schiereiland kun je nog een keuze maken tussen de stad KL, Cameron Highlands, Taman Negara of eventueel Penang met Langkawi.

Lees veel op internet over wat er te zien is op beide delen van het land en als je het weet boek de tickets, nu is het lekker goedkoop voor die periode.

Gr. Frank

:zon02:hoi ,wij zijn ook op borneo geweest in 2005,al eventjes geleden duss :zon02:maar borneo is zeker een aanrader heel mooi kwa natuur zou wel ongeveer 4 tot 5 weken gaan wij zijn 4 weken gegaan maar was toch wel tekort er is zo veel te zien en te beleven , en zelf dingen gaan ondernemen is zeker een optie je kan op de op de kota kinabalou berg zelf klimmen je kan naar turtel eiland je kan naar sandakan oeranoetang resevaat bezoeken ,als je zelf gaat heb je zelf de vakantie in de hand en met een groeps reis is alles heel snel , en al uit gestippeld het is er erg veilig duss weinig criminaliteit , let wel op dat je geen bloemen en plantjes mee neem staat 10 jaar voor , bv de orcidee die daar wild bloeit , we hebben ook absoluut geen enkele spijt daar van als je een natuurmens bent dan is het een stukje paradijs op aarde zo mooi en zo natuurlijk nog gr van joan :dag: