Hoe zit het met FM2 en FM3?

Kan iemand mij precies in algemeen nederlandse begrippen vertellen hoe het nou zit met die fm2 en fm3, want elke keer hoor ik andere verhalen erover, over aanvragen en zo. Wat moet ik nu precies aanvragen om in Mexico te verblijven voor onbepaalde tijd en waar?? En wat kunnen de kosten hier van zijn. Graag antwoorden van mensen die er al lang wonen, want ik snap er geen drol meer van.
Ik weet dat ik 30 dagen mag verblijven met de “visum” die ik mee krijg bij de vliegticket. MAAR DAN!!!

muchas gracias y saludos

Hoi,

Met je vliegticket krijg je geen visum, je hebt zelfs geen visum nodig voor mexico.
Bij binnenkomst in mexico stempelen ze een papiertje af wat je in het vliegtuig hebt gekregen en normaal gesproken mag je daarmee 180 dagen in mexico verblijven, maakt niet uit welke datum je retourticket heeft, was tenminste in mijn geval.
FM2 en FM3 word inderdaad veel over geschreven en veel onjuist.
Ligt er aan hoe je eigen situatie is en wat je wilt in mexico.
Hier is de link van de imigratiedienst en daar kun je precies zien wat je nodig hebt, hoe het te doen, waar je heen moet en wat de kosten zijn.
Beter zelf rustig kijken en je zult zien dat het niet zo heel moeilijk/duur is.
De link is:
http://www.inm.gob.mx/index.php/page/Tramites

Menu volgen en je rolt er zo door.

Succes

Wel even aangeven op het imigratie formulier (die ene in het vliegtuig) dat je een verblijf van 180 dagen wilt anders kan het zijn dat je het vliegveld uitloopt met een visum voor 30 dagen.
Wil je na 180 dagen nog langer blijven gewoon even de grens over voor een nachtje en als je terug gaat krijg je weer een visum voor 180 dagen.

En als je wilt werken dan komt er wel wat meer bij kijken geluk ermee, als je vragen hebt ik woon al 4 jaar in D.F. en ben 2 keer door de molen geweest voor mijn FM3 en ben er nu weer met een toeristen visum van 180 dagen.

Geluk ermee.

Mijn plan is om een visum voor 180 dagen te regelen en om in die tijd te gaan trouwen met mijn vriendin. Deze ken ik nu 2 jaar en met trouwen wordt het voor mij ook veel makkelijker met werken en zo.