Heeft iemand ervaring met de toeristenbussen (1ste klas) op Yucatan? Op internet zien ze er best luxueus uit, maar is dat ook zo als je daar komt? Stopt zo’n bus ook onderweg (plassen / roken / eten / benen strekken…)? Zijn ze redelijk stipt? En stoppen ze als er iemand ziek wordt?
Bedoel je de bussen van georganiseerde tours, of het normale ovenbaar vervoer? Is trouwens beiden goed.
Openbaar vervoer… maar dan wel 1ste klasse, die je van tevoren kunt reserveren.
Hi Beatrijs,
de bussen van het openbaar vervoer zijn zeer goed. Vooral de 1e klas bussen van ADO die in het zuidelijke deel van Mexico rijden. Met -via de ticketbussite(ado) boeken- kan ik je geen ervaringen geven, maar via hun site of de LP kun je de frequentie van de bussen zien. Op sommige route’s is het wel eens handig een dag vooraf alvast een kaartje te kopen ivm weinig bussen per dag o.i.d. Dit kan bij het busstation, maar in sommige plaatsen hebben ze ook kantoortjes in de centra.
Bussen in Mexico kan je je horloge op gelijk zetten zeg ik altijd maar, zo stipt:nod:
Succes!
De bussen zijn goed in Mexico. Maar ik zou inderdaad wel een 1e klas bus nemen. De 2e klas zijn ook te doen maar het is vaak een stuk warmer in die bussen en je hebt wat minder beenruimte.
ADO bussen zijn meestal 1e klas bussen en Oriente 2e klas.
Het is wel aan te raden het busticket een dag van tevoren (of 's ochtends als je 's middags/'s avonds de bus wilt hebben) te kopen. Anders heb je kans dat de bus al vol zit.
Het ligt aan de reistijd maar de bus stopt wel onderweg. Meestal bij een tankstation zodat mensen naar de wc kunnen of iets kunnen kopen.
Echter als je een reis hebt van een uurtje of 3/4 stopt de bus vaak niet en moet je het doen met de wc die in de bus zit. Dit is alleen geen aanrader. Neem zelf een wc rol mee voor de zekerheid!