Hoe zet ik mijn reis op?

Hallo,

ik ben van plan om volgend jaar rond deze tijd een half jaar naar Azië te gaan. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dit moet gaan aanpakken. Ik wil in ieder geval naarIndia en Nepal, rondom de Himalaya lijkt het me ook heel mooi.
Verder ga ik alleen en wordt ik aankomende februari 18 jaar.
Is het mogelijk om in je eentje een gids te nemen of moet je daar dan een gids regelen met meerdere mensen?
Als laatste vraag, heeft iemand nog tips over in welke goede boeken/sites ik mij kan inlezen om wat meer kennis over het continent en deze landen te weten te komen.

Alvast bedankt,

Mart

een gids voor je gehele reis is uiteraard niet nodig.
Voor sommige trips is het wel verstandig en kun je daar (samen met anderen) een gids huren.

Succes.

ik zou gewoon een lonelyplanet(.com) kopen. Daar staat genoeg info over de lokaties in… verder een goed ticket boeken bijv vliegen op agra en terug vanaf kathmandu, ik noem maar wat. verzekering d’r bij… als je op tijd aan komt kan je die dag gewoon op zoek naar een hotelletje anders betaal je je scheel als je er altijd een van te voren boekt…

als je van plan bent om van tibet naar nepal te gaan over de friendship highway, dan kun je het beste ter plekke in lhasa reizigers zoeken en met hen een jeep huren met chauffeur en “gids” dat is nu eenmaal verplicht, maar goed

dan deel je de kosten door 4 en het is gewoon gezellig
ik zie niet helemaal in waarom je uberhaupt in die landen een gids zou willen huren, misschien als je in nepal op trekking gaat, maar dat lijkt me wat ver gezocht

ik zou ook de LP aanraden
of eventjes op mn log kijken voor verhalen over tibet en nepal, of kijk eventjes op
www.enkeltjebangkok.nl
die hebben de hele wereld over gereisd en ik vind hun verhalen over tibet, nepal en india erg interessant