Hoe werkt overstappen in Istanbul?

Ooo super!! Dat is dan weer een zorg minder.
Is het wel een beetje duidelijk aangegeven daar dan?

Joh, het is zo klein daar, kan niet missen, uit de internationale terminal loop je naar rechts, er zit een leuk tentje tussen de 2 terminals in, kan je ff een bakkie halen, en dan loop je zo de domestic terminal in.

Hallo,

ik ga eind augustus een vriendin bezoeken in Turkije Bodrum,aangezien het nogal last minute was moest ik mijn terugvlucht naar België via een andere maatschappij boeken,namelijk Pegasus Airlines. Ik moet dus van Bodrum naar Istanbul,Sabiha G en daar moet ik overstappen richting Brussel.

Nu is de vraag hoe gaat dit in zijn werk. Wat moet ik doen als ik van het vliegtuig stap en moet overstappen? Opnieuw inchecken? Ik heb namelijk al bij de heenvlucht al een visum. Heb ik deze nog bij de terugvlucht richting belgië of moet ik deze afgeven bij het inchecken in Bodrum als ik naar huis vlieg? Moet ik een nieuw kopen bij mijn overstap in Istanbul naar België? Ik heb namelijk nog nooit gevlogen en moet al direct overstappen. Moet ik mijn bagage ophalen? Of gaat deze rechtstreeks naar het andere vliegtuig. Ik heb 1u15minuten overstaptijd,genoeg? Kan iemand me helpen? ben namelijk aan het stressen,vandaar…

groetjes natalie

Hoi Natalie,

bij het inchecken krijg je een instapkaart (in Bodrum). Als je er ook eentje krijgt voor je tweede vlucht (Istanbul-Brussel) hoef je in Istanbul niet in te checken. Krijg je geen instapkaart, dan wel even langs de balie lopen (meestal is dat de transferbalie en anders de gewone instapbalie, dat verschilt een beetje per vliegveld en Sabiha Gokcen ben ik nog nooit geweest).
Je bagage wordt doorgestuurd naar Brussel, kan je voor de zekerheid even op letten in Bodrum, of ze er een label Brussel aan hangen.
Je visum is een sticker in je paspoort en die hoef je niet in te leveren. Bij vertrek stempelen ze je paspoort en dat is het dan.

Ik heb alleen maar een electronische identiteitskaart.bedoel je zo een stempel voor in een reispas want die heb ik niet.moet ik deze dan nog aanvragen of is het dit dat ik krijg als ik in bodrum toekom?ze zeggen dat het voldoende is als ik gewoon mijn identiteitskaart bij heb.

In dat geval krijg je je visum op een apart velletje, deze moet je wel goed bewaren!

Ja, klopt. Bij inchecken in Bodrum wil de douane dat papiertje zien, om te controleren of je niet te lang in Turkije bent geweest.

En dat ’ papiertje’ je visum dus, blijft bij jou, dat lever je bij de terugvlucht niet in. Dus als je binnen de 90 dgn nog eens zou gaan, mag je die weer gebruiken.
Wel goed bewaren inderdaad, je hebt het nodig als je Istanbul weer naar Brussel gaat…

Spannende reis terug! Maar dan heb je al heen gevlogen, en begrijp je meer van wat we je nu vertellen :wink:

Hoi hoi,

Ook ik heb een vraag mbt overstappen op Istanbul Ataturk Airport.
Hoe werkt het met overstappen internationaal naar internationaal?
Ik blijf nl niet in Turkije maar ga direct weer door.
Beide vluchten zijn met Turkish Airlines en staan op 1 ticket.

Ik ga er vanuit dat het een kwestie is van melden bij een transferbalie…
En geen visum nodig neem ik aan?

Alvast bedankt.

Grtz Rosa

Klopt, je hebt geen visum nodig want je gaat niet door de douane en dus het land niet in.