Wij vliegen vrijdag om 12.00 uur met MAS naar Bali via Kuala Lumpur. Nu zie ik op schiphol.nl dat deze vlucht voor de tweede opeenvolgende dag (voor zover ik terug kan kijken) een vertraging van 5 uur heeft (vertrek 17.00 uur).
Kan iemand mij vertellen hoe dat nu in zijn werk gaat als er vrijdag ook zoveel vertraging is? Kan je dan ook later naar Schiphol gaan (we checken wel van te voren in via internet)? En hoe werkt dat met de tweede vlucht die je gaat missen (naar Bali)? Doorlabeling van bagage, dat soort dingen? Ik heb nog nooit een serieuze vertraging meegemaakt (lucky me!)…
Groetjes,
Cynthia
Je weet nooit van te voren of er op de dag dat jij vertrekt ook vertraging is, dus gewoon op tijd op Schiphol inchecken.
Twee jaar terug zat ik ook in het vliegtuig van MAS,en om 11.45 ontdekten ze een defect ergens.Om 14.30 mochten we het toestel verlaten en kregen een voucher om wat te eten en te drinken te halen.Uiteindelijk om 17.23 uur vertrokken.
De aansluitende vlucht in Kuala Lumpur naar Bali hadden ze laten wachten, ook al omdat de vlucht van Amsterdam flink wat tijd had ingelopen,moest wel flink doorlopen om mee te kunnen.Bagage werd met een rotvaart uit het ene vliegtuig in het andere geladen.
1 like
Als je thuis al weet dat er vertraging is, dan kun je later naar het vliegveld gaan. Maar het is een risico, want wat als het vliegtuig toch ineens op tijd vertrekt? (Kleine kans.)
Bovendien zeggen ze op de borden niet meteen hoeveel vertraging je hebt, vaak wordt dat een paar keer aangepast tussendoor. Of je vlucht staat een tijd lang zonder vertrektijd op het bord. Heel irritant, je weet dan niet waar je aan toe bent.
Als je met dezelfde maatschappij verder vliegt, dan word je automatisch doorgeboekt naar de eerst volgende vlucht waar beschikbare plaatsen zijn. Ook je bagage gaat mee. Vlieg je bv met KLM naar KL en dan met Air Asia naar Bali, dan heb je pech. Je hebt je vlucht gemist, en krijgt niet gratis een nieuw ticket.
Soms laten ze vliegtuigen wachten.
1 like
De vlucht is vandaag op tijd vertrokken, dus het zal morgen ook wel goed gaan
Bedankt voor jullie antwoorden, nu kan ik iig met een gerust hart op vakantie!
Als je de tijden van daadwerkelijk vertrek van MAS, Singapore Airlines, KLM en Garuda bekijkt over een periode van enkele maanden gebeurt het zelden dat een vlucht niet op tijd vertrekt. Dus als het je overkomt is er een heel goede reden voor en heb je gewoon pech gehad. Liever op Schiphol dan boven de Indische oceaan…:nod:
ik had ook vertraging op schiphol,daardoor miste ik me vlucht van KL naar bali.
mas had netjes een nieuwe vlucht geboekt voor me.
en de bagage was prima geregeld.
wel moest ik mezelf nog 4 uur vermaken op KL , maar das geen ramp hoor.