hahah wat super diamond!! zie het helemaal voor me!!
Ik heb ook zo’n nuchter vriendje…en het is nog wel een Turk, maar wat dat betreft heeft hij ook wel wat van een Nederlandse jongen…helaas. Ik zou het ook wel leuk vinden als hij wat romantischer wordt ![]()
Maar af en toe kan hij wel ineens een beetje romantisch uit de hoek komen ![]()
Maar ik zie hem nog geen ring in mn hand duwen of met rozen aan komen zetten… zucht, maar toch is ie voor mij helemaal het einde!!!
(ok nu gaat et even niet zo goed…maar komt vast wel weer. Zou hem zo graag willen knuffelen nu, maar hij moet eerst maar eens tot zichzelf komen en mij smssen!!)
hmz…ja turken, romantisch zijn ze zeker…ik kreeg zn armand met de woorden>>als je hem dan om hebt, en je kijkt erna, kan je iedere dag even aan me denken…:)de schat
Was trouwens ook weer eventjes bezig geweest met het aanvullen van mn weblog van de kerstvakantie in Istanbul… Wel de gecencureerde versie
want mn ouders zullen em ook wel weer gaan lezen, vrees ik…
Voor de geintresseerden: http://weblogs.bnn.nl/turkeytripping
Staan ook nog de verhalen van afgelopen zomervakantie, 2 maanden Alanya en 4 dagen Istanbul, op
Mijn turk lijkt echt precies op mij… Teminste dat zegt me vriendin altijd, als ik het over hem heb. Het liefst de hele dag shoppen, s’avonds naar disco tot heeel laat… dan naar bed en dan heeeeel lang uitslapen… Hij is nog erger als mij, hij slaapt zo door tot 3 uur s’middags… En hij is ook nog romantisch… :love:
ok, ik kom net thuis en ik hem een erg vermakelijk, maar ook een beetje genant verhaal…
zoals jullie weten is mijn huis verkocht. Die mensen hebben het 3 mnd geleden gezien, gekocht en zijn niet meer langs geweest ofzo. Mijn ex is er nu, en die is allemaal dingen aan het verkopen. Hij emigreert naar Noorwegen en ik heb al die spullen niet nodig, dus hij had die mensen gebeld, of ze wat spullen wilde overkopen…
Dus ik kom thuis en mn ex verteld het volgende verhaal:
De mensen die ons huis over 2 weken krijgen, zijn dus Turks. En mn ex heeft een stel meubels, en samen hebben we een vaatwasser, koelkast en wasmachine te koop. Dus mn ex uitleggen dat de koelkast nog goed is, en de vaatwasser ook. dat ze die niet snel vinden (ivm de maten) dus mn ex zegt: maken we hem nog ff schoon, en klaar is keer. Zegt die jongen dus…oh, maar die moeten we toch ritueel gaan reinigen, want daar heeft natuurlijk varkensvlees in gelegen…ok…dus naar zolder, naar de wasmachine…zegt mn ex…die hoef je niet te reinigen, daar heeft geen vlees in gezeten…die jongen kon er nog wel om lachen, maar de oudere vrouwen die erbij waren niet echt.
Maar goed, ik moest al lachen toen hij dit vertelde, maar ik dacht zo…ja wacht ff. In die vaatwasser heeft ook varkensvlees gezeten, maar ja…die is al schoon. Gewoon de watertap op de koelkast aansluiten, vaatwasblokje erin en klaar…zouden ze die vaatwasser ook ritueel gaan reinigen??? Ph, ik kwam niet meer bij van het lachen, zie al zo’n hele familie in de keuken staan…kaarsjes erbij of weet ik wat…hahahahhaaa
sorry…ik heb echt wel respect voor voor culturen en religies enzo, maar dit vond ik wel errug grappig…bedoel er niks mee, wilde het toch ff delen.
Ja tot hoe ver gaat zo iets. Vroegen wij ons jaren geleden ook af. Kwamen Marokkaanse kennissen van mij bij ons thuis op bezoek. Mijn moeder eten in huis gehaald. Rundvlees natuurlijk! Wilden ze nog niet blijven eten. Bleek later waarom…in de pan had ook varkensvlees gezeten. Wij hadden ook zoiets van die pan is toch afgewassen… Hebben uiteindelijk maar iets te eten gehaald.
Dat gaat ook mij iets te ver hoor. Ik heb respect voor iedereen die voor het geloof dingen wil doen maar dit… nee!!
Ik mag graag bidden voor het eten, maar als dit aanstoot ofzo zou geven dan laat ik het! En zo meer dingen. En ik denk dat als je geen negatief iets aan je geloof wilt brengen dan moet je die dingen gewoon maar niet met mensen van andere geloven delen dus!! Dat van dat reinigen, gewoon niet zeggen tegen jullie is er geen haan die er naar kraait!!
![]()
Ja, gewoon niet over spreken…
Mn vriend zegt altijd, als ik naar Belgie ooit moest komen, ik weet dat jullie ook varkensvlees eten. Zegt hij dan ook van ik eet alles, er is niets mis mee het is gewoon volgens de godsdienst maar ik zou niet laten van het te eten, als ik in jouw land ben moet ik me ook aanpassen en wil ik gerust doen !
Dit even om te zeggen dat er ook turken zijn die wel varkensvlees eten, heeft hij trouwens al twee of drie keer gedaan in zn leven zegt hij.
Precies, ik weet dat dit zo werkt, want je mag geen “aanstoot” geven, en juist door zulke dingen te zeggen doe je dat wel!! Gewoon net doen of iets heeel normaal is en gewoon doorgaan!!!
![]()
Soms gaan dingen inderdaad ver.
Daar kunnen wij dan niet echt bij met ons verstand.
Maar ja, ieder moet maar doen zoals het hem goeddunkt.
Denk er het jouwe van en laat het maar gaan. Dat is vaak het beste.
gr. Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN
Zo ist, maar ondertussen horen we geen lachuu-verhalen meer over vakanties!!!
Zitten in Alanya en een hollander zit in de bar van het app, een Ba-Co-tje drinkend, ons te vertellen dat hij net een fles Bacardi heeft verkocht aan de eigenaar voor 10 euro. omdat dat veeeel goedkoper was dan dat het in Turkije kostte!!
Zitten zo te kletsen over dit en dat, en na een poosje, en een paar Baco’s later vraagt die man de rekening: 80 euro!!!
:yes: :yes: Lekker goedkoop voor de eigenaar die Bacardi:yes: :yes:
HAHAHA
![]()
Hahahaha!!
jaaaa hallo, waar hebben ze die 80 € vandaan gehaald ? en fles zal toch wel zoveel niet kosten ook of ben ik weer zo dom dat ik erover heen heb gekeken ?
precies, hij heeft eerst 10 euro gekregen en moet er dan 80 voor betalen, de OEN!!! Wij zeiden al, neem gewoon cola als ze geen Bacardi in de bar hebben, en gooi het erbij als je glas er staat. Is een klein app kan best!! Nee meneer moest de held uithangen!! En dat heeft hem euros gekost hihi
![]()
ocharme ! Nu, als een turk die je bijna niet kent je al zo een fles cadeau doet, mag je zeker zijn dat er iets niet klopt of dat de rekening dubbel gepresenteert word !
Heb er nog eentje, niet dat je ervan in een deuk ligt, maar toch.
Op vakantie in Bodrum met ons zoontje, toen 3 jaar oud. Zo eentje die geen minuut van de dag stil zit. Tot groot vermaak van het personeel en de andere gasten. Het ene moment zit hij boven op de bar de obers te helpen met het stapelen van borden, het andere is hij rond het zwembad mee de ligstoelen aan het rechtzetten. Krijg regelmatig de opmerking dat ik handen en ogen tekort kom. Ja dat krijg je als je altijd hebt geroepen een kind te willen met wat streken
.
Op een gegeven moment willen 2 meiden met hem spelen. Leuk, even een paar minuten de handen vrij. Tikkertje in het kikkerbad, dolle pret met zijn drietjes. Maar op een gegeven moment is het genoeg natuurlijk. Maar niet voor die van ons. De meiden hingen in het grote zwembad aan de rand. Ging hij kiekeboe doen. Even de aandacht maar niet lang. Je zag hem denken wat moet ik nu uithalen. Trok hij zijn zwembroek naar beneden, die meiden zwommen lachend naar de andere kant. Kostje natuurlijk, hij op die korte beentjes weer naar de andere kant van het zwembad. Weer broek naar beneden. Het hele terras lag krom van het lachen :embarrese .
Op de avond dat de meiden weer terug naar huis gingen kwamen ze afscheid nemen met de woorden: het is een terrorist die kleine, maar wel een hele leuke!
Nou Marion, begrijp dat jij zo iets had van: Ohoh das mijn kind, en het is niet echt leuk!!!
Ik lig dus wel in die deuk hoor!! Maar begrijp je schaamte op zo’n moment!!
![]()
Moest daar nog wel mee lachen, een paar dagen eerder tijdens die voorlichtingsmiddag, was het erger. Gooide hij bijna een verlengsnoer in de fontein. Vond het wel niet veilig dat hij daar lag, maar toch :embarrese :embarrese :embarrese .
Ben toen maar met hem buiten gaan wandelen.
Doet me denken aan iets toen ik klein was en we met zn allen naar Tenerife gingen ! Toen ik een jaar of 3, 4 was, ik was klein, toen nog schattig met blonde krulletjes en die spanjaarden die in het hotel werkten mij maar plagen en zo ! Totdat ik wraak wou nemen en ik de rest van de vakantie op iedere ober zijn kont ging gaan slaan, hahaha! en de obers maar achter ik zitten !