Hoe vlucht TRIP airlines boeken naar Tefe

Ik wil via internet een vlucht boeken bij TRIP-airlines van Manaus naar Tefe, maar dat lukt niet omdat je dan een CPF (social security number in Brazilië) en CEP (postcode in Brazilië) in moet vullen. Weet iemand hoe je dit omzeilt, zodat ik toch vanuit Nederland deze vlucht kan boeken, dan wel op welke andere wijze ik deze vlucht kan boeken?

je zou het grof kunnen spelen
eenvoudig weg met een CPF-generator, die je gewoon kunt vinden op het net, zoals bvb deze : http://www.geradorcpf.com/

een CEP, of postcode is ook niet zo moeilijk, ga gewoon op wat braziliaanse websites rondsnuisteren naar een adres van een bedrijf
dan vind je wel een getal zoals bvb dit 44420000 (8cijfers, in dit geval van het dorp Maragojipe)

bijkomend probleem zou kunnen zijn dat je niet kan betalen, de meeste websites hier accepteren geen buitenlandse creditcards (uit veiligheidsoverwegingen)

suc6

greetz from the tropIX

Ook mijn ervaring is dat de luchtvaartmaatschappijen in Brazilië buitenlandse creditcards weigeren, zelfs als men in het land zelf bij een reisbureau boekt, vraagt men cash. Heel vervelend.
Hier een oplossing:
www.en.momondo.com
Ik vond een “TRIP” vlucht Manaus - Tefe voor 162 euro.
Succes en laat het even weten als het lukt
groeten
Ines

Bedankt voor jullie tips, maar het lukt helaas niet. Ik wil het niet grof spelen en de tip van Ines werkt helaas ook niet : Ik loop dan nog vast op het identiteitsnummer, je kunt namelijk wel uit een aantal Europese landen kiezen, maar niet Nederland.
Ik kan het nu waarschijnlijk via een reisbureau in Brazilië boeken, maar dat kost me wel 10% extra, dat is jammer.

Hallo Jacqueline,
Jammer dat het niet lukt. Ik kreeg deze site van een luchtvaartman die hem altijd gebruikt voor binnenlandse vluchten in Brazilië. Ik heb gezien dat het wel werkte (bij hem en anderen in de pousada).
Maar ja, er is niets zo frustrerend soms als vluchten boeken.
Een andere tip: boek gewoon in Brazilië zelf, de prijs kan veel lager zijn, Trip heeft diverse tarieven, het scheelt per dag.
En aan de andere kant, wat zijn enkele tientjes als je een fijne vakantie
wilt beleven ?

Nog even een goede ervaring delen:
Ik vloog laatst met AZUL, dit was grandioos, zal ik beslist herhalen
bij binnenlandse vluchten.

Have fun !
Ines

Helaas heeft de TRIP airline inderdaad nog geen mogelijkheid om met internationale credit cards te betalen. Ik bied daarom de service aan deze boekingen te doen (klanten voor de Uakari lodge die via mij ook de lodge willen boeken krijgen een korting op de service kosten van het ticket). Betaling kan gewoon op Nederlandse rekening of met credit card. Originele e-ticket wordt je door TRIP gestuurd bij bevestiging. Ik moet hier helaas ook wel service kosten voor vragen… niemand leeft van de lucht.

Waarschijnlijk komt er binnenkort een andere luchtvaartmaatschappij op Tefe vliegen, maar tegen die tijd laat ik het weten,
Groetjes,
Bettine
www.pousadamulticultura.com
www.uakarilodge.com.br (voor ecotoerisme in het Mamiraua reservaat)
info@pousadamulticultura.com