30 maart gaan we dan eindelijk vertrekken en ik probeer nu een beetje mijn planning in elkaar te zetten.
Wij beginnen met een paar dagen Hanoi, waarna we een paar dagen naar Cat Ba gaan via Hai Pong.
Hierna zou ik graag naar Mai Chau gaan. Wat ik kan vinden op het net reis je dan weer via Hanoi. Is dit simpelweg het beste of kun je bijvoorbeeld ook vanaf Hai Pong via Hoa Binh naar Mai Chau komen?
Heeft iemand enig idee? En eventueel dan ook tips voor low budget backpackers hotelletjes om te overnachten in Mai Chau en eventueel op de weg daar naar toe?
Via Hanoi is inderdaad het simpelst en het snelst, maar met een adventuurlijke geest is het natuurlijk ook te doen vanaf Hai Phong.
De reis vergt wel meer tijd, en een echte busverbinding naar Mai Chau, rechtstreeks betsaat nog niet, dus vandaar het adventuurlijke.
Als je van Hanoi naar Hai Phong wilt met de bus, dan kan ik de je VIP van Hai Au aanraden. Deze vertrekt vanaf het busstation Gia Lam op ieder heel uur (stipt), de laatste vertrekt volgens mij 18 uur. De reis duurt 2 uur en kost 85.000 (Is ong. 35 duurder dan een gewone bus, maar je bent wel sneller in Hai Phong en je zit lekkerder.)
Je bent er alleen niet tijdens het hoogseizoen dus ik ben bang dat er maar 1 boot per dag gaat en dat is s morgens (vaak 9:00 uur)