Transport/bus van Ninh Binh naar Mai Chau

Hallo allemaal,

Kan iemand mij toevallig helpen aan recente informatie over transport van Ninh Binh naar Mai Chau?

Er is genoeg te vinden over bussen etc. van Hanoi naar Mai Chau maar wij komen per trein aan in Ninh Binh om 06:20 uur in de ochtend. Er is helaas weinig recente informatie te vinden over bussen naar Mai Chau vanuit Ninh Binh.

Kan iemand mij daarmee helpen? Wellicht busstijden, kosten etc. Ook als je bijv. weet wat een taxi voor 4 pers. ongeveer kost en of dat makkelijk is te regelen aldaar. O ja, hoe lang de rit duurt is ook fijn om te weten.

Ik heb ons “hotel” daar ook al aangeschreven maar daar heb ik helaas nog niets van gehoord.

Alvast bedankt!

Hallo S,

Wanneer je vraag lees , wil je meteen bij aankomst in Ninh Binh stad door naar Mai Chau zonder een bezoek aan Tam Coc , Trang An of Hoa Lu?

Wanneer je met een bus wilt gaan, is een lokale bus, met alle overstappen reken dan op een reisduur van rond 5 uur en dan mag je geen aansluiting missen en de kosten zitten rond 100000 a 150000 VND pp.

Taxi zou ik zo wie zo niet nemen want dan heb je de kans dat je besodemieterd wordt, en wil je ergens stoppen voor een ontbijt foto’s maken of voor misschien een rookpauze , loopt de meter gewoon door.
Als een afgesproken prijs hebt kan misschien ook onenigheid ontstaan omdat je wat te stops hebt hebt gemaakt voor foto’s en of wat te drinken en hij dit gecomposteerd wilt zien.

Ik zou dan kiezen voor een prive wagen, 7 zitter ivm met bagage voor 4 personen, en dan zit je ergens rond de 110 usd voor 4 personen ( afhankelijk van maatschappij).
Prijs tussen taxi en prive is te verwaarlozen, en bij prive weet je waar je aan toe bent en zekerheid.
Je kan dan afspreken dat je stops wilt maken voor foto’s en een een ontbijt eventueel.

Denk dat je dan moet rekenen op een reistijd van iets van 3.5 a 4 uur zonder stop.

Persoonlijk vind ik het altijd een fijn gevoel dat, wanneer ik ergens aankom, er iemand staat met een bord , Sanmar and friends, en dat geregeld is.
Is ook een geruststellend gevoel wanneer je aan je treinreis begint en je je daar niet druk over hoeft te maken hoe te komen in Mai Chau, voor 20 euro pp, verschil tussen prive en bus.
Ook bespaar je reistijd en kan je de reis Ninh Binh naar Mai Chau relaxt onderuit zitten in een auto met airco ipv een benauwde bus met enkele overstaps.

gr.
Ton.

Beste Ton,

Hartelijk dank voor je reactie dat schept weer wat duidelijkheid. Een prive wagen klinkt eigenlijk dan wel het aantrekkelijkst. In eerste instantie was het inderdaad de bedoeling dat we meteen door naar Mai Chau zouden rijden maar 5 uur in de bus na een lange treinreis is wellicht niet ideaal. Als we dan ook een prive wagen kunnen regelen is het interessant om daar dan gebruik van te maken en onderweg een aantal stops in te lassen. En we vinden het inderdaad ook prettig om dit vooraf al geregeld te hebben.

Als je toevallig nog tips hebt voor een maatschappij in Ninh Binh dan hoor ik het graag. Ik ga op onderzoek uit op google.

Nogmaals bedankt!

Hallo S,

Blij dat het je het je wat verder hebt kunnen helpen.

Aangezien je best vroeg aankomt in Ninh Binh stad, en je misschien een hele dag hebt ingecalculeerd om van Ninh Binh naar Mai Chau te komen, kan je misschien ook ook een stop maken in Tam Coc, heb dat er meteen bij.

Kosten gaan gaan wel wat omhoog, maar je dan wel weer een excursie erbij?
Is een optie?

gr.
Ton.

Wij wilden dit stuk andersom doen en konden er ook bijna niets over vinden, maar hebben het daar ter plekke nagevraagd en toen konden ze zo een minibusje voor ons regelen. Dit duurde 3 uur, wat ons meeviel na de info op internet. Enige probleem is dat ze zo’n busje zo vol mogelijk proppen en dat de weg zo’n 2 uur lang gehobbel is. Wij zijn weer een ervaring rijker, maar je moet er wel tegen kunnen!

Ton trouwens nogmaals bedankt voor de tip van Mai Chau, we vonden het geweldig daar!

Hallo Lisa,

Ben je al weer terug?

Wil ook bedanken voor het vertrouwen in de Mai Chau tip en dat je het daar ook heel mooi vond.
Misschien zou wat foto’s kunnen plaatsten?

gr.
Ton.

Ben nog niet terug (nu in Hoi An, ook heel leuk!), als ik thuis ben zal ik foto’s plaatsen :slight_smile:

Hoi Lisa,

Bedankt voor je reactie. Wij gaan nu waarschijnlijk toch per trein naar Hanoi en van daaruit naar Mai Chau. Uiteindelijk zal het in tijd niet zo veel uitmaken maar is het wel makkelijker om vervoer te regelen. Leuk te horen dat Mai Chau zo goed bevalt. Wij zijn ook erg benieuwd. Veel plezier in Hoi An daar gaan wij ook overigens ook naartoe.

Hoi Sanmar, Ton en Lisa,

Kunnen jullie mij een organisatie aanraden die trekkings organiseert in Mai Chau? Moet je dit vooraf regelen in Hanoi of kan dat ook daar? Ik kom om 12:15 aan op de airport en wil die dag wellicht in Hanoi besteden en dan de volgende dag richting Mai Chau. Alternatief is Sapa omdat ik daar zeker weet dat er meerdaagsetrekkings zijn.

Eventueel nog tips qua hostel in Hanoi? evt pick up vanaf de airport?

Nog een vraag van andere aard, kan het visum op het vliegveld ook in euro’s worden betaald?

Dank alvast voor het meedenken, groetjes Marloes

Hallo Marloes,

Naast ons is misschien ook een pm aan "Zjaccan " te sturen wanneer ze niet op dit topic reageert.

Maar je geeft meteen aan waarom trekkings doen in Sapa en niet in Mai Chau makkelijker te boeken is, omdat het daar meer georganiseerd is, dus daarom touristischer.

Mai Chau is nu een maal veel minder bezocht door door touristen en je kan er echt van alles, misschien meer nog dan in Sapa.
Mai Chau is echt een aanrader.

Even niet naar de prijzen kijken maar naar de opties

http://www.maichaulodge.com/News/Activities.html

Foto’s
https://www.google.nl/search?q=mai+chau&rlz=1C1CHFX_nlNL523NL523&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=RGMKUpLXA4PVtAbAyIDIBw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1454&bih=704

trekkings bijv.
http://tic-booking.com/tours/inbound/adventure/great-hiking-in-unforgetable-scenery-of-hoa-binh-mai-chau-en.html

Citaat uit de post van Zjaccan.

Even reageren op bovenstaande -Mai Chau is inderdaad minder toeristisch en ook in mijn optiek een nog mooi bewaard geheim. Sapa is daarentegen loaded met toeristen…

Zelf erg genoten van home stay in mai chau. Lokaal feest mee mogen maken en mee mogen dineren van een varken boven het kampvuur… Dikke aanrader!

Uit dit topic
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=162558

Visum en vervoer naar Hanoi.

Gewoon in dollars betalen, 45 usd, en dan voor vervoer een taxi voucher kopen.
Scheelt je een hoop gedoe en tijd en is het goedkoopste.

Wanneer je een hotel geboekt hebt in Hanoi is het misschien ook via hen de transfer te regelen, kan misschien goedkoper zijn??

gr,
Ton.

1 like

Hoi Marloes,

Wij zijn net 1,5 week terug uit Vietnam en zijn ook in Mai Chau geweest met onze twee kinderen van 8 en 11. Geweldig mooi!! Wij hebben daar gelogeerd bij Mai Chau Riverside Resort. Een idylisch, eenvoudig verblijf in Mai Chau tussen de lokale bevolking. Toen wij daar waren was het er erg warm en vochtig en hebben wij geen trekking gedaan maar wij hadden vantevoren niets geregeld. Achteraf was dat maar goed ook daar het veel te warm was voor een trekking maar ik zou niet geweten hebben waar ik dat daar had moeten regelen. Ik weet niet wanneer je gaat maar hou rekening met de warmte! Ik zou een trekking wel vantevoren regelen daar Mai Chau inderdaad nog zeer in opkomst is maar dat vonden wij alleen maar een pluspunt. Mai Chau Riverside Resort heeft ook een hostel in Hanoi, het Hanoi non profit hostel. Wij hebben het hostel niet in levende lijve gezien dus over de kwaliteit kan ik je helaas niets vertellen. Zij regelen ook diverse tours dus wellicht ook wel trekkings http://hanoinonprofithostel.com Het resort heeft ook een transfer service. Voor 350.000 Dong per persoon (geen geld vonden wij) reden wij op en neer in een prima airco busje. Wij werden opgehaald bij ons hotel in Hanoi. Van Hanoi naar Mai Chau duurt overigens 3,5 á 4 uur. De meeste hotels in Hanoi kunnen wel een transfer vanaf de luchthaven regelen. Koste ons ongeveer rond de 17 a 18 USD met z’n vieren. Meestal betaal je per auto.

Voor wat betreft het visum kan ik je helaas niet veel vertellen. Die had ik in Den Haag geregeld. In NL betaalde ik overigens 77 euro voor single entry voor een maand geldig.
Ik wens je veel succes met de voorbereidingen en veel mooie momenten in Mai Chau.

Groetjes,

sanmar

2 likes

Dank voor de info Sanmar! Tja, de warmte dat kan je inderdaad weerhouden een wandeling te gaan maken, dat zal afwachten zijn. verder wel genoten van jullie reis?
Ik ga het hostel in Hanoi eens opzoeken, vind het wel een rustig idee als ik een locatie heb voor de eerste nacht, ben namelijk niet zo van de grote massale steden en ga voor het eerst alleen op reis, vandaar dat het me rust geeft iets te regelen, de rest komt vanzelf en ga ik daar lekker uitpuzzelen. Tips zijn trouwens altijd welkom, thanks, Marloes