hallo, we willen in februari in Vietnam 1 of max 2 van de volgende plekken bezoeken: Phong Nha, Ninh Binh of Mai Chau.
Eerlijk gezegd heb ik na veel googelen nog steeds niet duidelijk wat de beste keuze zou zijn. Mai Chau schijnt lastig te bereiken te zijn aangezien we dan eerst naar Hanoi moeten ? we komen van Hoi An en hebben beperkte tijd dus of het goed te bereizen is hoor ik ook graag.
Wie heeft advies ?
Mai chau is te bereiken met het openbaar vervoer (lokale bus) vanuit Ninh Binh. Vanuit Mai chau kan je ook heel makkelijk met de lokale bus naar Hanoi. Ik veronderstel dat Hanoi je eindbestemming is. Mai chau - Hanoi had een reistijd van 3-4 uur.
Hi Aaiiji,
Dank voor je reactie, vervoer dus geen punt. Ik lees dat Ninh Binh erg toeristisch is en met keuzes maken tussen deze 3 plekken.
Ben jij er geweest en wat zou je adviseren ?
Alvast dank !
Hallo M,
Wil eerst even A bedanken voor de reaktie.
Maar nu Ninh Binh.
Je moet weten dan Ninh Binh een provincie is van Viet Nam en de naam van de hoofdstad van de provincie is ook Ninh Binh.
in de provincie heb je 2 grote trekpleisters die veel touristen trekken; Tam Coc en Trang An.
Deze plekken zijn ook te boeken vanaf Hanoi met een dagtrip.
Wil je daar naar toe, doe dat dan rond 15 uur en later; dan zijn de dagtouristen al weer terug naar Hanoi of verder naar het zuiden.
Blijft er nog een groot gebied over waar weinig touristen zijn , buiten de genoemde hotspots.
De lokale overheid doet er van alles aan om de touristen daar ook warm voor te krijgen maar dat lukt nog niet echt.
Meeste mensen gaan naar Sapa ( wat wel touristisch is tov Mai Chau ), dus met het tourisme in Ninh Binh valt het helemaal reuze mee, dus muv. Tam Coc en Trang An.
Dus Ninh Binh is echt wel de moeite waard zoals je hier op het fprum kan lezen van mensen die er geweest zijn.
Ik kan het beamen na 3 maal daar geweest te zijn in de provincie.
Misschien dat mijn post je de onzekerheid kan wegnemen?
Nog veel plezier met het plannen van je trip in het mooie Viet Nam en heb je meer vragen laat het ons weten AUB.
Gr.
Ton.