Hanoi - Mau Chau - NP - Ninh Binh handig verbinden?

Hoi,
Dit forum is een schat aan informatie en heeft me al veel bruikbare tips opgeleverd, maar toch even deze vraag:

In juli gaan we met de kids (8-9 jaar) 25 dagen naar Vietnam, we starten in Hanoi en zakken langzaam af tot Hoi An waar we zullen eindigen met wat strand. Hanoi en Halong Bay liggen al vast, daarna hadden we het volgende willen doen:
-Perfume Pagoda
-Mau Chau
-Cuc Puong NP
-Ninh Binh en Tam Coc
Daarna de trein naar Hue enz…
Mijn vraag is of het praktisch haalbaar is om deze plaatsen in die volgorde aan te doen. Er zijn wel een hele hoop excursies van reisbureautjes hiernaartoe te vinden, maar die gaan allemaal vanuit Hanoi heen en terug. Is het te doen om zelf vervoer te regelen tussen deze plaatsen onderling? Met welk vervoersmiddel? En heb ik dan ook de beste volgorde te pakken?

Hoi
Wij zijn vorig jaar met 2 kinderenvan 8 en 10 in vietnam geweest.
We hebben zelf vanaf vliegveld auto geregeld naar Mai Chau, evev onderhandelen maar was wel prima.
We zaten in Mai Chau in de ecolodge (zij regelen ook vervoer) daarnaast zat een homestay, daar kan je s avonds eten en inschrijven op excursies. We hebben gereisd van zuid naar noord en met chauffeur bpvan Hanoi naar Hue (eenvoudig te regelen via kleine reisbureautje) en gevlogen van Hue naar Hoi an.
Andere plaatsen die je voorsteld hebben we niet gedaan. Andere keuzes gemaakt
Groet Margriet

Ondertussen al wat meer over nagedacht en uitgezocht, en dit is mijn idee:

16 aankomst vanuit Halong Bay terug in Hanoi
17 doorreis naar Mai Chau, onderweg tussenstop bij Perfume Pagoda
18 Mai Chau
19 Mai Chau
20 Reis van Mai Chau naar Cuc Puong NP
21 Cuc Puong NP
22 Cuc Puong NP
23 Reis naar Ninh Binh
24 Tam Coc vanuit Ninh Binh, 's avonds nachttrein vanuit Ninh Binh naar Hue
25 Hue
26 Hue
27 reis van Hue naar Hoi An

Iemand opmerkingen, en iemand een idee of de reizen op de 17e, de 20e en de 23e gemakkelijk ter plaatse te regelen zijn?

Hallo W,

Heb vandaag te weinig tijd om je vraag gedetailleerd te beantwoorden helaa.

Kom er morgen op terug en hoop dat je dit niet erg vind?

gr.
Ton.

Hallo W,

Zoals beloofd.

Tot dag 22 zou ik zo houden.

Misschien vanaf daar een optie?

dag 22 naar omgeving Tam Coc en daar overnachten; misschien Hoa Lu
dag 23 naar Tam Coc en omgeving verkennen
dag 24 naar Ninh Binh stad en de avondtrein nemen naar Hue

Denk dat 2 dagen Cuc phuong voldoende is en je meer tijd hebt voor de omgeving vann Tam Coc.
Misschien ook Trang An?

Voor het vervoer heb je al goede tips gekregen van Marg.

gr.
Ton.

gr.
Ton.

Bedoel je dat we beter zouden logeren nabij Tam Coc en vandaaruit Trang An, Tam Coc en Hoa Lu bezoeken? Ze liggen allemaal binnen de 5km van Ninh Binh dus ik dacht dat dat de handigste verblijfplaats was voor die dagen…

Qua vervoer onthoud ik dus dat we niet echt afhankelijk zijn van openbaar vervoer, maar dat er overal handig taxi’s te regelen zijn.