Hoe van Siem Reap naar Phu Quoc?

Beste reizigers,

Half december ga ik met een vriendin naar Vietnam en Cambodja.We willen van noord naar zuid vietnam en dan naar Cambodja (mn Ankor Wat) . Graag willen we onze reis met een paar dagen strand eindigen op Phu Ouoc. We hebben helaas maar max 4 weken en het wordt allemaal erg krap. Na een beetje googlen leek het of er geen binnenlandse vlucht mogelijk is van Siem Reap naar Phu Quoc. Weet iemand of dit klopt? We willen een vliegticket kopen waar we heen landen op Hanoi en vertrekken van Ho Chi Minh.Ik hoor het ook graag als iemand nog tip heeft voor mooi strand niet te ver van Ho Chi Minh of andere tips om dit allemaal in 4 weken te zien.

Alvast bedankt!

Groeten,
Dieuwertje

Hallo,

Dit is niet een voor de hand liggende route. Siem Reap heeft geen directe vlucht met Phu Quoc, Phu Quoc behoort namelijk bij Vietnam. Je kunt dan of terugvliegen naar Ho Chi Minh en bijvoorbeeld overland en boot naar Phu Quoc, of doorvliegen naar Phu Quoc. Vlucht van Siem Reap naar Ho Chi Minh is overigens niet goedkoop! Vanuit Cambodja is Phu Quoc moeilijk te bereiken, omdat je namelijk het land weer in gaat en dat moet via een officieel grenspost. Dit heeft ook gevolgen voor je visa. In dit geval is een Multiple entry visa noodzakelijk.

Het is verstandiger om bijv. eerst naar Cambodja te gaan en daarna naar Vietnam of eindigen op het strand in Cambodja of Thailand.
Hoop dat je eruitkomt… vraag anders maar raak…
Groet
Edwin

hoi ik zou het ook doen zoals edwin zei. misschien kan je van siemreap naar phnom penh (is zeker de moeite waard met de tuol sleng museum en killing fields) en vanuit daar naar Hanoi (weet niet of dit mogelijk is hoor en hoe duur het id maar het is de moeite het uit te zoeken denk ik) en dan naar het zuiden van vietnam naar Phu quoc. Via HCMC kan je naar rach=g gia om daar de boot naar phu quoc te nemen.
Ik denk dat jullie route te veel tijd kost als jullie maar 4 weken hebben. en zeker een hoop extra geld ivm visa’s ed.
Verder heb je ook een mooi strand bij Hoi An (halverwege vietnam) en in cambodja in sihanoukville (ben ik zelf niet geweest). misschien zijn dat andere opties?
succes en veel plezier
groetjes lotte

Hoi Aldhuizer,

Is idd moeilijk. Phu Quoc is alleen te bereiken via HCMC met Vietnam Airways (enkeltje 40 euro,-). Deze vliegen wel 5 keer per dag. Verder kun je de mekong Delta door reizen en via Rach Gia met de boot (niet aan te raden in jullie krappe schema). Vliegen van Siem Riep naar HCMC en doorvliegen zou denk ik het beste in jullie schema passen (ook omdat je altijd een vlucht kan pakken die aansluit op je vlucht uit Siem Riep, zodat je geen dag verliest), maar hoe duur dat is dat weet ik niet.

Mooie stranden in Vietnam zijn Hoi An, Mui Ne (van horen zeggen) en Phu Quoc. Ook heb je Na Thrang nog, maar daar heb ik niet zo’n goede dingen over gehoord (vies en druk).

gr. Rob

Hallo Aldhuizer,

wij hadden slechts 25 dagen en zijn van Siem Reap, met de boot naar Battambang gevaren. Dit is een belevenis op zich en heel mooi, je vaart namelijk eerst via het reusachtige Tonlé Sapmeer en dan doorheen het platteland van Cambodja.
Van Battambang zijn we met de bus naar Phnom Penh gereden, enkele dagen gespendeert om de getuigenissen van de Khmer -gruwel te zien en dan verder met de bus naar Kep. Van hieruit kan je met een tuktuk naar Ha Tien in Viëtnam. Er vaart een slowboat naar Phu Quoc en die wordt voornamelijk gebruikt door plaatselijke mensen; couleur locale verzekerd!
Van het meest zuidelijke plaatsje, An Thoi op Phu Quoc kan je dan een speedboot(hydrofoil) terug nemen naar Rach Gia in Viëtnam om van hier een verkenning van de Mekongdelta aan te vatten.
Veel reisplezier alvast!

Hallo,

Je kunt ook met de boot van Rach Gia naar Phu Quoc dus alleen vliegend naar Phu Quoc is niet waar. Je moet dan met de bus van Ho Chi Minh naar Rach Gia daar 1 nacht slapen en dan de boot nemen de volgende ochtend.
Je kunt dan beter vliegen van Hoi Chi Minh naar Phu Quoc dat gaat sneller als je maar weinig tijd hebt.

:vak02: