wij gaan met gezin van 2 volwassen en 2 kids (12,13) in 2015 voor t eerst naar China. Ik ben nu tickets aan het uitzoeken. Ik heb gezien dat vliegen op shanghai aanzienlijk goedkoper is dan vliegen op Nanjing. Echter moeten we naar Nanjing. Vraag…hoe komen we het makkelijkst van shanghai int airport op station hongqiao zodat we daar de trein naar nanjing kunnen nemen. Alle tips welkom.
Shanghai heeft 2 internationale vliegvelden Pudong en Hongqiao. Ik neem aan dat je aankomt op Pudong vanaf dit vliegveld kan je de Maglev trein (431km per uur) nemen naar Longyang Road en daar overstappen op lijn 2 naar het Hongqiao treinstation. Als je niet met de Maglev wil kan je ook gelijk al op Pudong lijn 2 pakken naar Hongqiao.
Oh ik vond het erg lastig om daar een ticket te boeken op dat treinstation… Heb uiteindelijk omstanders gevraagd of iemand engels sprak en me wou helpen… En gelukkig deden ze het
Hoi evelien ik denk ook dat het ff lastig zal zijn������ maar we hebben alle tijd zijn niet bang om hulp te vragen dus komt wel goed! Zodra we in Nanjing zijn worden we door vrienden opgevangen. Zij wonen deels in China en deels in Nederland. Vanaf dat punt hebben we dus een persoonlijke reisleidster������ wel handig in China. Weet je hoe lang je erover doet van pudong naar t treinstation?en wat de handigste manier is om daar te komen? Daarna is het een goed uur weet ik met de G trein naar Nanjing weet ik.
Ik vond het erg leuk om met de maglev naar longyang road station te gaan. Dit zou ik zeker doen vooral met de kinderen! Daarna gewoon zoals hieboven werd gezegd metro naar t station nemen. Hoelang weet ik niet meer helaas. Wat je ook kunt doen is op laten schrijven door iemand in het chinees dat je 4 kaartjes wilt kopen. Dan kun je t laten zien bij het loket. Je moet in de lange rij gaan staan en alle paspoorten bij de hand houden voor de kaartjes van wat ik me herinner!