Hoe vaak ben je in Afrika geweest?

Zoals uit de uitslag van de vorige peiling al bleek gaan de meeste van jullie ook dit jaar (weer) naar Afrika. Maar hoe vaak ben je eigenlijk al in Afrika geweest? Ga je ieder jaar of wissel je het af?

Stem in de peiling en licht je antwoord hieronder toe!

14x, waarvan 5x overland en 9x door middel van verscheping+parkeerplaats voor de vw/camper.
2x Marocco/1xTchad/3xWestafrika/1xOverland Belgie/Rsa h/t/7xZuidelijk Afrika. Tussen 1968 en 2005.

heb 3 jaar in Zuid afrika gewoond, 1 jaar in cameroen gewoond, 3 maand in nigeria, en 9 jaar in tunesie gewoond, tussen 1983 & 1997

Ik ga minimaal 2x per jaar naar Egypte. Bij ons 1ste bezoek in 2004 voelde het voor mij als een thuiskomen, de mensen zo hartelijk, gastvrij en vriendelijk. En ja zoals overal zijn er ook mensen die er misbruik van willen maken dat je er als toerist komt, dit weer hield ons er niet van om in 2005 te emigreren naar Egypte wij hebben daar 2 jaar gewoond en ook een appartement laten bouwen. Inmiddels weer terug in Nederland ben ik blij dat wij gewoon de mogelijkheid hebben om al onze vrienden ( lees familie ) te blijven bezoeken.

Ik heb 3 jaar in Nigeria gewerkt, 2 jaar Tunesie en 3,5 jaar Tanzania.
Ik kom nog regelmatig voor korte projecten in verschillende landen.
Let eens op je taal, het is vaker dan …

7x
3x met een groepsreis
1x met een huurcamper
2x met onze eigen wagen (toyotaLandcruiser)

Ik heb verkeerd gestemd, want ben wel eens in Egypte geweest :wub: en heb op ‘nooit’ gestemd. Verder wil ik graag naar een mooi park waar ik de wilde dieren kan zien, alleen dit jaar zit dat er helaas niet in.
Greetz Breg

14 keer in Afrika geweest met name in Gambia, voornamelijk voor werk t.b.v.onze stichting Happy Gunjur. Onderwijs en waterprojecten in het Gambiaanse dorp Gunjur.
zie www.happygunjur.nl

twee keer.1 keer in egypte en 1 keer in tunesie.ik vind het leuk om af te wisselen dus probeer elk jaar een ander land.ik zou nog wel eens een safaritocht willen doen!

ben vorigjaar voor het eerst naar zuid afrika gereisd mijn vader ligt er begraven heb hem nooit mogen leren kennen is in 1953 geemigreerd was toen zelf 10 maanden oud. heb vernomen 5 broers en drie zusters daar te hebben ben er naar toe gereisd ongekend en enorm emotioneel
Johannesburg, durban.
later nog naar harare in zimbabwe familie ook een zus heeft daar een safari hunting bedrijf.Begin 2009 opnieuw geweest naar durban richards bay
april 2009 opnieuw gereisd naar johannesburg zululand umfolesipark daarna naar kaapstad en terug naar johannesburg leeuwenpark krugersdorp
volgende maand mijn vierder reis uiteindelijk zal ik er ook blijven

Tunesie, Egypte, Marokko, Madagascar, Tanzania, Senegal, Botswana, Zimbabwe, Namibie, Zuid Afrika, Mali, en The Gambia waar we twee maal zijn geweest. En dit jaar naar Zuid Afrika en waarschijnlijk ook naar Mozambique en Zimbabwe. We reizen altijd op de “bonne fooi” dus niet met een reisorganisatie.

Roland

ahum, vaker ALS twee keer… ??

Dat krijg je met die stagiaires! :slapen:

Frank

Ik heb er 15 jaar gewerkt en gewoond: In Senegal
Moet nu noodgedwongen langer in Nederland blijven

Maar ik heb iedere dag heimwee!

Als je op onze site kijkt, zul je weten, waarom…

www.odunbeyeland.com

1 x madagaskar
2 x zuid afrika
1 x lesotho
1 x swaziland
4 x kenia
1 x Mauritius
1 x Tunesie
3 x Egypte
2 x Marokko
2 x Mauritanie
2 x Senegal
4 x The Gambia

www.moyomundo.nl

3x
Ghana
Kameroen & Tsjaad
Marokko

Ben zeker al 12 keer in kenia geweest, eerst 2 x in een hotel, voor 3 weken, daarna 2 x particulier gewoond voor 3 weken, later een flat gehuurd waar ik nu ieder jaar voor enkele maanden verblijf.
Ga vaker naar kindertehuizen in malindi en nairobi , waar ik v:wub:ele vrienden heb gekregen.

Ik heb veel te weinig van Afrika gezien…

Ik ben vier keer in Egypte geweest, zowel om de duiken als ook langs de Nijl. Verder ben ik in Marokko geweest, waar ik langs de koningsteden en om de Atlas getrokken ben. Vorig jaar heb ik Zuid-Afrika, Swaziland, en Mozambique bezocht.

1 like

4 x Egypte 2x Tunesie

Nog nooit. Het trekt me eerlijk gezegd ook totaal niet. Wellicht een keer Marokko of Egypte, maar dat zijn eigenlijk de enige landen die (niet al te hoog) op m’n lijstje staan. En waarom de rest niet? Waarschijnlijk vooral onwetendheid, vooroordelen. Heel slecht, ik weet het…