Hallo allemaal,
Ik zal mij kort voorstellen, ik ben 19 jaar en studeer Biologie; ben begaan met het behouden van de biodiversiteit en droom er van om afrika te ervaren.
Nu even naar het volgende…
Ik zou mij graag op een manier inzetten voor de natuur in het prachtige afrika. Omdat ik simpelweg niet het geld heb om zomaar mee te doen aan een vrijwillgersreis of om een donatie te geven aan die of gene. Nee, het lijkt mij veel spannender om zelf iets op te zetten en af te reizen naar Afrika om een project op poten te zetten middels een stichting.
Nu lijkt mij dat erg moeilijk… de motivatie is er wel… maar ik weet niet waar ik begin. Er zijn meerdere dingen die ik belangrijk vind, zoals het behoud van de katachtige, het tegen gaan van ontbossing, de herbebossingsprojecten, de boeren leren omgaan met de natuur/wildlife en dit is nog maar een greep uit de dingen waar ik mij best voor in zou willen zetten.
Maar hoe!? Wat voor project zou ik zelf op kunnen zetten? Of zou ik een al bestaande stichting kunnen helpen door met een Nederlandse stichting geld in te zamelen en zelf af te reizen naar Afrika om daar een paar maanden mee te helpen? Of is dit niet eens toegestaan?
Mijn idee staat, zoals jullie zien, nog totaal in de kinderschoenen en ik weet niet waar ik met mijn vragen terecht kan… daarom maar hier! Ik zou graag wat willen doen en het liefst iets waarvan ik kan zeggen; kijk… dat heb ik op touw gezet!
Hoop dat iemand mij kan helpen, of doorverwijzen, of tips geven!
Mvg