Het klinkt nu nog erg ver weg, maar ik heb toch als toekomstdroom om ooit iets te gaan beginnen in Zuid-Afrika (of Australie). Wellicht met nog meer anderen (want samen sta je toch sterker). Het lijkt mij geweldig om iets van een Bed & Breakfeast te beginnen; niet in de stad, maar ergens in een dorpje midden in de natuur. Ook het idee van een WWOOF-farm trekt mij heel erg; wellicht als een soort combinatie. Ik zou bijvoorbeeld wel een plantage willen beginnen, maar hier valt echter alleen niet aan te beginnen. Ik zou daar mee geholpen moeten worden. Ik zou hier graag meer over te weten willen komen en hopelijk zijn hier mensen met ervaringen die mij hier meer over kunnen vertellen. Of het nou om een Bed & Breakfeast gaat of om een WWOOF-farm of iets dergelijks; alle informatie is welkom.
Hallo Jeroen,
wijzelf zijn in januari 2004 geemigreerd, en hebben hier vanuit praktisch niets, een lodge met bar, zwembad, terras, boma, 4 rondawels etc. opgebouwd.
Voordat je aan zo’n avontuur begint adviseer ik je om eerst contact op te nemen met de Zuidafrikaanse ambassade in Den Haag. Zij kunnen je precies vertellen aan welke eisen je moet voldoen om een eigen bedrijf te starten in ZA.
Een van de belangrijste eisen is dat je 2,5 Miljoen Rand moet investeren.
Succes!
Corné.
Hoi Jeroen,
Day klinkt goed…Ik zie dat je bericht al in 2003 gepost is…Ben benieuwd of je al iets ondernomen hebt???
Ik ben Marieke, ik ben op dit moment aan het broeden op plannetjes om voor een langere tijd een trip te gaan maken…denk aan werken op wwoof farms.
Misschien tot horens, groeten, Marieke
Hoi Marieke & Jeroen,
wat is eigenlijk een wwoof farm? Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Gr.
Corné.
hallo, ook ik wil naar zuid-afrika vertrekken om een b&b te beginnen… ben druk bezig met ondernemersplan te schrijven en ben in februari in kaapstad en omgeving om rond te kijken. verder heb ik al verschillende afspraken staan met mensen die me wellicht verder kunnen helpen.
alleen zoek ik nog iemand die dezelfde droom heeft of al verder is dan ik en samen wil kijken wat de mogelijkheden zijn…
ik wacht vol spanning op jullie reacties
groetjes
danny
Ai, wat heerlijk om dit soort wensen te lezen! Ook mij lijkt het helemaal geweldig om een kleine lodge te beginnen en voor bijv. Nederlanders mooie reizen door ZA te organiseren (incl overnachtingen in ‘mijn’ eigen lodge). Maar idd…dat onderneem je niet in je eentje! Hoe maak je een dergelijke droom werkelijkheid? En geef je alles wat je in NL hebt gebouwd op?
Tsja, tsja, tsja…