Hoe snel te emigreren?

Hee lezers,
Ik ben Jasper, 15 jaar en ik had wat vragen over het emigreren naar amerika.
Wij als gezin (moeder, stief-vader, broertje, 2 stief-broertjes) zitten eraan te denken om naar amerika te gaan verhuizen omdat me stief-vader daar meer geld kan verdienen.

Wat is de snelste manier om te kunnen emigreren?
En hoe gaat dat met inburgering enzo?
Ik had zelf ook al gepland om in New York te willen studeren op me 18de. (NYFA)

Bedankt alvast voor het lezen en ik hoop heel graag voor antwoord. :slight_smile:

Regards.

Beste,
Deelnemen aan de Green Card lotterij en gedult hebben.
Tevens,laat uw stief-pa niet te hoge dromen nastreven,het kan daar letterlijk en figuurlijk dik tegen slaan.
Ik wilde dat ooit ook doen naar Amerika trekken om te werken,maar kwam snel op mijn stappen terug.
Ginder gaat eigen volk voor.Als een werkgever uw stief-pa zou willen aanvarden moet hij eerst 6 weken na elkaar een werkaanbieding in de krant laten plaatsen,als na die tijd geen Amerikaan op deze aanbieding inging,dan maakt je stief-pa kans,maar dan moet die werkgever ook akkoord zijn om een ferme borg te storten wand als je stief-pa om één of andere reden dan ook zijn, werk zou verliezen,word hij niet door de Amerikaanse overheid gesteund zoals hier de “stempelaars”,die op hun luie krent een rijk leventje leiden,daar bestaat dat niet.
Als uw stief-pa een eiegn zaak wil oprichten,moet hij minimum over 100.000 dollar beschikken.
Als hij dan een zaak opricht,moet hij 1 Amerikaan in dienst nemen,als je mama in de zaak helpt,wat wel zo zal zijn,moet hij 2 Amerikanen in dienst nemen enz…,dus 3 van eigen gezin=3 Amerikanen en ga zomaar door.
Daarnaast moet hij kunnen aantonen dat hij zijn jaarlijkse belastingen kan betalen,dat hij de Amerikaanse werknemers een deftig loon kan uitbetalen,dat zijn zaak goed draait,en,dat hij er zelf met zijn gezin kan van leven.
En dat laatste is zeker niet gemakkelijk wand je moet voldoende overhouden,dus niet zeggen,“oef,we hebben het eind van de maand net gehaald”
Denk heel goed na voor je er aan begint,ze tonen het wel heel rooskleurig op tv of in tijdschriften dat iemand met een simpele lookworst in New-York een nieuwe rage gesticht heeft,maar ze zeggen er niet bij wat het hem gekost heeft om dat te bereiken.
Veel geluk.
Harley,Belgie