Vele opties;
** Zelf rijden met [eigen] motor [wordt meest gedaan];
** Motor op aanhanger achter de auto;
** Motor op de Autozug [slaaptrein] - bijv. Dusseldorf -> Munchen of Bolzano;
** Motor huren ter plaatse etc,
Je kunt er over discusieren wat het meest aantrekkelijk is, mijn voorkeur [totnutoe] - met eigen motor rijden - 2 x gedaan via zo veel mogelijk snelweg. Dat is te doen, maar echt erg leuk is dat niet, want het mooie van het motorrijden ‘rijden van bochies’ en dan moet je niet op de snelweg zijn.
Eind sep [2011] gaan we op de heenweg bijna geheel binnendoor. Overnachten in Zwarte Woud en 2e dag via de Timmelsjoch naar Capriano [ZO van Bolzano].
De ervaring zal leren of dit het is - het zal een hele kluif worden, omdat je in 2 dagen > 1150 km aflegt. Omdat we met z’n 2én zijn en redelijk fit en sportief, denken we dat we het redden zonder afbreuk te doen aan de veiligheid.
Feit is, dat na > 8 uur sturen de concentratie wat minder wordt en dat is m.n. bij motorrijden niet echt wenselijk - een stuurfout is zo gemaakt.
Het zal inderdaad zo zijn dat je met de motor op aanhanger in de auto de afstand relaxter aflegt en zeker als je daar ook 2 dagen voor uittrekt.
Mijn visie is echter - vanaf het moment dat ik de deur achter me dichttrek en de motor start, ‘begint de vakantie’ - evt. slecht weer kan daar bij horen en daarop moet je dus goed zijn voorbereid.
Vermoeidheid en ook nog eens verkleumd en nat op de motor zitten is helemaal geen pretje.
Goed - deze reis moet nog beginnen - bijna alles is al uitgestippeld, routes [voor alle dagen] en bergpassen, hotels/ pensions, enz. Alleen op het weer heb ik nog geen invloed kunnen krijgen.
Zal tzt nog wel een verslag maken met wat foto’s en die hier plaatsen.
Terugreis:
Nadat we uit de Dolomieten vertrekken via Stelviopas, overnachting in Fussen en van daaruit wel over de snelheid - de ervaring leert, dat het dan ook wel weer mooi geweest is en dan wil je zo snel mogelijk weer nar je eigen bed :slywink:
Oh ja, nog aanhaken zal helaas niet lukken :dag:
Rob