Hoe reizen naar Italie?

Vele opties;

** Zelf rijden met [eigen] motor [wordt meest gedaan];
** Motor op aanhanger achter de auto;
** Motor op de Autozug [slaaptrein] - bijv. Dusseldorf -> Munchen of Bolzano;
** Motor huren ter plaatse etc,

Je kunt er over discusieren wat het meest aantrekkelijk is, mijn voorkeur [totnutoe] - met eigen motor rijden - 2 x gedaan via zo veel mogelijk snelweg. Dat is te doen, maar echt erg leuk is dat niet, want het mooie van het motorrijden ‘rijden van bochies’ en dan moet je niet op de snelweg zijn.

Eind sep [2011] gaan we op de heenweg bijna geheel binnendoor. Overnachten in Zwarte Woud en 2e dag via de Timmelsjoch naar Capriano [ZO van Bolzano].

De ervaring zal leren of dit het is - het zal een hele kluif worden, omdat je in 2 dagen > 1150 km aflegt. Omdat we met z’n 2én zijn en redelijk fit en sportief, denken we dat we het redden zonder afbreuk te doen aan de veiligheid.
Feit is, dat na > 8 uur sturen de concentratie wat minder wordt en dat is m.n. bij motorrijden niet echt wenselijk - een stuurfout is zo gemaakt.

Het zal inderdaad zo zijn dat je met de motor op aanhanger in de auto de afstand relaxter aflegt en zeker als je daar ook 2 dagen voor uittrekt.

Mijn visie is echter - vanaf het moment dat ik de deur achter me dichttrek en de motor start, ‘begint de vakantie’ - evt. slecht weer kan daar bij horen en daarop moet je dus goed zijn voorbereid.

Vermoeidheid en ook nog eens verkleumd en nat op de motor zitten is helemaal geen pretje.

Goed - deze reis moet nog beginnen - bijna alles is al uitgestippeld, routes [voor alle dagen] en bergpassen, hotels/ pensions, enz. Alleen op het weer heb ik nog geen invloed kunnen krijgen.

Zal tzt nog wel een verslag maken met wat foto’s en die hier plaatsen.

Terugreis:
Nadat we uit de Dolomieten vertrekken via Stelviopas, overnachting in Fussen en van daaruit wel over de snelheid - de ervaring leert, dat het dan ook wel weer mooi geweest is en dan wil je zo snel mogelijk weer nar je eigen bed :slywink:

Oh ja, nog aanhaken zal helaas niet lukken :dag:

Rob

Ik rij op verschillende manieren naar Italië al naar gelang waar ik moet zijn. In het Noorden is Italië op zijn breedst.

Ik ben al binnen gereden via de Gothardpas, via Aosta en via Zwitserland en Oostenrijk. Ik rijd gewoonlijk in 3 dagen, soms 4 en mijn eerste halte is steeds in de Elzas bij vrienden. Daarna via Jura en Zwitserland naar Luzern of de Gothard over tot Como. En dan wordt het meestal Milaan en verder naar Toscane of de Marche enz…

Poike,

Bedankt voor re. - vraag; woon je in B of NL?
Sowieso neem je blijkbaar lekker de tijd om binnendoor naar Italië te reizen.
Wat ik bij veel reisverslagen zie is dat men meestal een (ruime) week naar m.n. Noord-Italië reist. Vaak zie je dan ook dat men kiest voor de snelste weg - dat ga ik nu dus ook een keer niet doen.
Ik besef wel dat 2 dagen en grotendeels binnendoor een hele kluif kan zijn, zeker als het weer tegenzit.
Wij beiden hebben een goede fysieke conditie, roken niet [hoeven dus niet elk uur te stoppen] en weten dat we met niet al te veel tegenslag m.n. de 1e dag goed op weg te komen.

Weliswaar is het hotel voor de aankomst in Italië besproken, maar we gaan niet oneindig doorrijden op het gevaar af dat we letterlijk van de motor afvallen ;-).

Grtz,

Rob

Ik woon in Brabant in België, ben 61 jaar, rook en rij nog gemakkelijk 600 km per dag. Maar ik besef dat roken ongezond is. Ben ermee begonnen toen er nog geen woord slecht over gezegd werd, maar het is zeker geen reden om niet te stoppen.

Momenteel heb ik in de 43 jaar dat ik motor rijdt meer dan één en half miljoen km op mijn teller. Maar ik leer nog iedere dag bij. Overigens ben ik op deze laatste Italië reis gevallen tegen enkele km per uur op een olievlek op een rotonde in de buurt van Strasbourg. 't Was mijn eerste val in 43 jaar en ik hoop ook de laatste. Mijn been doet nog steeds wat pijn en het is toch van eind juli geleden.

Hotels bespreek ik nooit. Eens ter plekke, effe ergens binnen lopen of op een computer “booking.com” en binnen de 5 minuten heb ik wat ik zoek.

dat zijn heel wat kilometers… anyhow bedankt voor de beschrijving ik ben zelfs pas afgestudeerd dus ga nu wat backtracken…en ja deze discussie helpt daarbij…

Vaak met de auto naar Italie gereden, maar ik zet de laatste jaren de auto zaterdagsmiddags op de trein in Den Bosch en wordt zondag-smorgens wakker in Toscane, in Livorno, en na een goed ontbijt in de trein: auto van de trein rijden en klaar is kees.

Ciao Arturo,

Sono Monica, olandesa di l’Aia(67 anni). Ho avuto un borso di studio dell’ambasciata Italiana all’ Aia, insieme ad un’altra persona ARTURO, per studiare all 'universita di Perugia, nell’anno 1967.
Sto cercando questo Arturo, sei forse tu??

Spero che mi rispondi.
Cordiali saluti
Monica(lacarina)

Sei tu, Arturo di l 'Aia, che studiava a Perugia nell’anno 1967?
ABBIAVAMO NELLA STESSA CASA A PERUGIA INSIEME AD ALTRI STUDENTI
Spero di sentirti.
Cordiali saluti
Monica

Hoi!
Zoals anderen ook al aangaven, je kan prima met de Autoslaap Trein reizen!
Dan stap je inderdaad op in Den Bosch en stapt uit in Alessandria of Livorno. De motor kan gewoon mee!
www.autoslaaptrein.nl / Redirecting...

Ben je die arturo die geboren is in den haagen in perugia met een beurs gestudeerd heeft in 1968/1969?
lacarina

Ciao Cara Lacarina (La Cari na, che bell nome)

Mi scusi :Sono mai andato a un scuola per la lingua Italiano, parlo la lingua Italia molto bène, ma scrivere è un problema…

Non ho visto tua messagio in passato !

Ma mi dispiaci…, non sone questo Arturo…!
Ho mai studiato in Perugio e sono un vecchio pensionato di 67 anni !

Sono d’origine de Paesi Bassi, ma vivere ora in la bella Toscana.

Distinti Saluti di Arturo, 65+…! :chin:

Ciao Arturo,
Grazie per il tuo messaggio gentile.
Intanto ho sentito che Arthuro e defunto/ morto.
Anch’io sono una pensionata di 67 anni.
Di origine sono olandesa, ma Italia per me sente come la mia patria, specialmente la Toscana.
Anch’io ho abitato per anni in Toscana , a San Giorgio 12 chilometri da Pisa, pero e tanti anni fa. Ho dovuto ritornare in Olanda, quando mi sono divorziata.
Ho tentato di ritornare in Toscana , ma comprare una casa sembra quasi impossibile, perche i prezzi delle case sono molto cari.
Cordiali saluti
Monica ( Mi chiamavano Lacarina quando ero studente)
E tu, dove nella Toscana abiti?