Met dit draadje [thread] over motorrijden in Italië proberen we bij te dragen aan m.n. het reis aspect en alles daar omheen voor motor en scooter rijders naar Italië.
Er is al heel veel info te vinden op internet, maar toch zou het leuk zijn om ook hier info te kunnen krijgen of te discussiëren over het mooie motorrijden land Italië.
Als redelijk ervaren motor rijder en ook in Italië, zal ik als moderator proberen daar waar nodig de nodige input te geven.
Eind sep. 2011 ga ik voor de 3e keer naar de Dolomieten [sinds mijn heropstap op de motor in 2002].
Er zijn veel meer mogelijkheden om te motorrijden in Italië, het is alleen niet naast de deur.
Dus ook over hoe je het beste naar Italië gaat is een leuk discussie punt.
Ik ben net terug van Italië met de motor.
Het was mijn vierde Italiëreis met de brommer. Overigens is Italië in vele opzichten een motorparadijs. Deze keer zaten we in de Marche en Abbruzzo, twee prachtige regio’s met relatief weinig toeristen.
In de Marche heb ik rond getoerd in de Monti Sibillini en in Abbruzzo in de regio van de Gran Sasso en de Monti della Majella. Deze gebergtes zijn ongerept en trekken niet zoveel toeristen, zeker niet deze zomer hoewel het weer uitstekend was.
Ik ben een motard en een filmer, later zet ik wat filmen van mijn toeren online. Alvast een voorsmaakje:
[ame]Monti Sibillini by Bike - YouTube
je kan het bekijken in HD 1080
Leuk Poike, zowel je bijdrage als je filmpje - hoe heb je dat overigens gedaan, heb je steeds je camera op statiefje in de berm gezet of was er een duo piloot?
Ben je dat overigens zelf op de Transalp?
Ben benieuwd naar je verslag - na terugkomst zal ik ook een soort reisverslag maken. Ik ben van plan dat in een zogenaamd PDF bestand te doen, zodat dit evt. vrij gemakkelijk is te downloaden of uit te printen.
Mocht je de route evt. willen delen, dan ben ik wel benieuwd er naar, ik wil de routes die we gaan rijden ook wel publiceren {Garmin].
Overigens heb ik nooit een vaste route, onderweg wisselt die vaak. Ik heb een Garmin Zumo 660 maar die dient enkel om onderweg een andere positie in te geven, m.a.w. ik schrijf nooit een route ook niet voor de gps.
Wil over 2 weken nog even met de motor naar Italië, maar het liefst zou ik de helft van Europa overslaan middels de trein. Heb even gekeken naar de mogelijkheden en het zou op zich best te doen moeten zijn. Vanaf Düsseldorf vertrekken er een aantal autotreinen (gevonden via: Treinreiswinkel.nl/autotrein/italie/autoslaaptrein-dusseldorf-verona), zodat ik pas in Italië kilometers hoef te maken. Heb even wat bestemmingen opgezocht (http://goedkoop-treinkaartje.nl/treintickets/italie) en wil via Verona richting Venetië en dan langs de kust naar Rome. Iemand hier ervaring mee?
Lijkt me geweldig en ga het (waarschijnlijk) sowieso doen, maar tips zijn welkom.
Hi,
Ik ga voor het eerst naar Italie op reis met de motor. Heeft iemand ervaring betreffende de ZTL zones en in het bijzonder voor motoren. Ik zou enkele steden aandoen in de Dolomieten met name Milaan, Verona, Bolzano. Graag uw expertise