Hoe reis jij door Italië?

Hoe reis jij door Italië? Met een reisorganisatie of zoek je alles zelf uit? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Met een buscampertje,ben deze zomer langs de kroatische kust gereden en kwam toen in montenegro terecht,zag in bar een bordje ferry naar bari en kwam zo in italië.Heb toen sicilië ook maar gedaan,veel ondernomen o.a.naar de top van de etna in mijn uppie,napels-vesivius-pompei-piza-marmergroeven van carrara-cinque terre.Helemaal niks gepland,hier wil ik maar mee zeggen “leve de vrijheid”.:cheer:

Ik reis op de motor. Vooraf een paar plaatsen waar je absoluut naar toe wilt opzoeken en dan gewoon lekker ritten van 3 à 400 kilometer per dag rijden. Slapen in je eigen tentje of een B&B als het een beetje laat is geworden. De reis zelf moet ook vakantie zijn, toch?

We reizen altijd zelf rond. Er is zoveel te zien in Italië, dat iedere goed bedoelde reisorganisatie een keuze maakt voor high-lights. Wij willen veel zien en uitgebreid. Iedere molshoop heef een verhaal en een historie. Zelf bedenken we thema’s die ons langs onverwachte plaatsen stuurt. Italië is een land waar je een cultureel avontuur kunt beleven. Maar ook een op gebied van eten en natuur is er avontuur. Kortom: als je de high-lights hebt gehad moet je zelf op stap.

Het beste is om alles zelf uit te zoeken. Omdat er in Italie zoveel mooie plekken zijn is het juist leuk ze zelf te ontdekken. Je loopt overal wel tegen iets bijzonders aan.
Maar ik kan het ook begrijpen als mensen af en toe iets via een reisorganisatie doen, dan heb je net dat beetje zekerheid natuurlijk.
Zelf vind ik het erg leuk om met de trein naar verschillende steden te gaan in Italie. Het is goedkoop en je ziet meteen veel van de omgeving. In de stad zelf moet je gewoon zelf met een kaart rondlopen, dan zie je de leukste en mooiste dingen. Ook moet je gewoon aan de locals de beste plekken vragen om heen te gaan, die weten er natuurlijk het meeste van af!